Patriotyczna odzież marki „Red is Bad” nie spodobała się „Newsweekowi”. „Nowa kampania Red is Bad jest naprawdę bad” – napisali redaktorzy w odniesieniu do nowej kolekcji RiB „Goodbye Mr. Marx”. Tygodnikowi nie spodobał się przekaz zaprezentowany w kampanii reklamującej odzież – malowania popiersia Karola Marksa na czerwono, czy mielenie jego książek.

Red is Bad to polska marka odzieży patriotycznej. Jak piszą właściciele, odzież stworzona jest dla ludzi ceniących wolność i dumnych z polskiej historii. „Stawiamy na najwyższej jakości ubrania patriotyczne,(…) przypominamy zapomnianych bohaterów i heroizm naszych przodków w walce o wolność.(…) Historia Polski inspiruje nas do projektowania odzieży męskiej i odzieży damskiej oraz koszulek dla dzieci, ubrań historycznych, patriotycznych czy wolnościowych”.
 
Producenci odzieży patriotycznej zostali w ub. roku uhonorowani przez „Codzienną” laurem Przedsiębiorca Roku 2015 w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwa.

Firma stała się solą w oku niejednych. Chciano już kiedyś cenzurować patriotyczne koszulki w szkołach. Na łamach „Głosu nauczycielskiego” ukazał się artykuł, w którym psycholog doradzająca pedagogom, nawołuje do reagowania na popularną wśród młodzieży patriotyczną „odzież kibolską”.
 
Niedawno RiB zaprezentowało nową kolekcję „Goodbye Mr. Marx”. I zaczęło się biadolenie.

„Doceniając wybitny wpływ Czerwieni w niszczeniu człowieczeństwa, kulturalnego dorobku ludzkości i szerzenia cywilizacyjnej zapaści, oddajemy Wam wolność wyrażenia rewolucyjnego zapału. Jedyna prawda niech zatriumfuje!” – napisano w opisie.

Newsweekowi nie spodobała się kampania poświęcona Karolowi Marksowi, w której młodzi ludzie mielą książki niemieckiego rewolucjonisty, czy malują jego popiersie czerwoną farbą. Samego Marksa opisali jako „cenionego filozofa i twórcę współczesnej ekonomii".

O tym, że był współzałożycielem I Międzynarodowego Stowarzyszenia Robotników, czy że zaangażował się w tworzenie Związku Komunistów nie wspomnieli. Od 1844 roku współpracował z Fryderykiem Engelsem, z którym w 1848 roku wspólnie wydali Manifest komunistyczny – program Związku Komunistów.

Są tacy, których boli nasz dynamiczny rozwój i fakt, że to, co robimy, mocno wpływa zwłaszcza na młode pokolenie Polaków. Tysiące młodych ludzi na co dzień pokazują dumę z polskości i silną tożsamość, nosząc naszą odzież

mówili Paweł Szopa i Jakub Iwański w rozmowie z „Gazetą Polską Codziennie”.

Jakże to aktualne i dziś…