Publiczne radio zabrania używania słowa „chrześcijanie”. Chodzi o „neutralność religijną”

Poprawność polityczna uzasadniana świeckością państwa nie jest niczym nowym we francuskich mediach, ale to, co zrobiło kierownictwo stacji radiowej France Inter zakrawa na absurd. Ta publiczna stacja radiowa ocenzurowała reklamę stowarzyszenia L’Oeuvre d’Orient, zawierającą słowo "chrześcijanie". Zdaniem dyrekcji stacji decyzja ta wynika z obowiązku przestrzegania neutralności religijnej – pisze we wtorek dziennik "Le Figaro".

Zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com /Creative Commons CC0/Walkerssk

L'Oeuvre d'Orient, stowarzyszenie non-profit, działające od 164 lat, wspiera chrześcijan na Wschodzie, finansując ich działania społeczne, szkoły, szpitale i przychodnie we wszystkich krajach, w których mieszkają.

Jak każdy reklamodawca L'Oeuvre d'Orient płaci za swoje reklamy stacji radiowej, która je emituje. Środki pochodzą ze zbiórek funduszy m.in. na Boże Narodzenie oraz podczas Wielkiego Postu – informuje "Le Figaro".

W oświadczeniu France Inter tłumaczy, że "wielu" słuchaczy nie życzy sobie słuchać tego typu reklam, które zakłócają przestrzeganie neutralności religijnej.

Serwis prasowy Radio France, właściciel rozgłośni France Inter, informuje, że stacja „wrażliwa na zaangażowanie i pragnąca wesprzeć L'Oeuvre d'Orient”, zaproponowała alternatywę, polegającą na mówieniu w materiale zamiast o wschodnich chrześcijanach - o dziele na rzecz Bliskiego Wschodu.

„Taki sposób interpretacji jest niedopuszczalny. Przekształca chwalebny sekularyzm w otwarty ateizm. L'Oeuvre d'Orient nie może zaakceptować tej karykatury sekularyzmu skierowanej do dyskryminowanych mniejszości na Bliskim Wschodzie ”

– stwierdził bp. Pascal Gollnisch, zwracając się do Radia France o zmianę stanowiska.

Duchowny wystosował też apel do parlamentarzystów o mediacje w tej sprawie.

 

Źródło: niezalezna.pl, pap

#chrześcijaństwo #religia #Francja

po
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo