Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Polska

„Na katastrofę Tu-154 M złożył się szereg świadomych działań. Samolot zniszczyły co najmniej 2 eksplozje”

Wobec oddania śledztwa Rosjanom, podkomisja musiała sięgnąć po naukowe metody działania. Podkomisja odtworzyła mapę, układ ciał oraz szczątków samolotu. Użyliśmy bliźniaczego samolotu Tu-154M, przesłuchaliśmy wielu świadków, których dotąd nie przesłuchano. 

Autor: redakcja

Antoni Macierewicz podkreślił, że "w wielu sprawach trwa jeszcze dyskusja. Mamy wielką wiedzę dzięki prof. płk Siatkowskiemu, wiemy na temat zachowań, które mogły mieć miejsce w związku ze Smoleńskiem bardzo wiele, ale trwają dyskusje, które wymagają jeszcze dalszych ustaleń".

Co do natury eksplozji nie ma wątpliwości, co do jej kształtu – dyskutujemy. Te kwestie będą jeszcze uściślane. Pozostawiają otwarty kształt i charakter – podkreślił.

Szef podkomisji powiedział, że "w odróżnieniu od komisji Anodiny i Millera nie wykluczaliśmy żadnych teorii, jako jedyni przeprowadziliśmy tak szczegółowe badania naukowe".

W filmie zaprezentowanym przez podkomisję usłyszeliśmy m.in.

Na tragedię złożyło się wiele świadomych działań. Awaria i eksplozja doprowadziły do śmierci pasażerów Tupolewa. Komisja przeprowadziła setki badań – najważniejszą jest rekonstrukcja Tu-154M, badanie lewych drzwi pasażerskich, badania w panelu aerodynamicznym czy wodnym. Eksperymenty pirotechniczne. Analizy z zakresu fizyki i aerodynamiki. W wyniku badań naukowych dowiedliśmy, że w Tu-154M doszło do eksplozji. Wobec oddania śledztwa Rosjanom, podkomisja musiała sięgnąć po naukowe metody działania.
Podkomisja odtworzyła mapę, układ ciał oraz szczątków samolotu. Użyliśmy bliźniaczego samolotu Tu-154M, przesłuchaliśmy wielu świadków, których dotąd nie przesłuchano. 

Samolot zniszczyły co najmniej 2 eksplozje – pierwsza rozsadziła lewe skrzydło, wątpliwości ws. wybuchu nie mają również niezależni eksperci.

Awaria lewego silnika, a potem seria innych awarii m.in. podwozia. 

We wprowadzeniu do raportu czytamy:

Wybuch miał miejsce w lewej części kadłuba w rejonie trzeciej salonki, gdzie fala uderzeniowa wyrwała lewe drzwi pasażerskie, wysadziła pierwszy i trzeci dźwigar lewego centropłatu, a ciała kilkunastu pasażerów trzeciej salonki zostały zniszczone i rozrzucone na przestrzeni ponad 100 metrów. wykaz materiałów dowodowych przedstawionych w niniejszym dokumencie nie jest ostateczny.

Podkreślono, że pełen zbiór faktów, informacji, badań i analiz zostanie przedstawiony w raporcie końcowym.

Autor: redakcja

Źródło: niezalezna.pl