Po interwencji Muzeum Auschwitz niektóre amerykańskie serwisy skorygowały podaną przez siebie informację o "polskim obozie koncentracyjnym". Pojawiła się ona m.in. w CNN, która relacjonowała wtorkową wizytę brytyjskiej pary książęcej w b. niemieckim obozie Stutthof.


Muzeum Auschwitz przypomniało na Twitterze, że obóz koncentracyjny Stutthof był obozem nazistowskim i zwróciło się do amerykańskich mediów, które napisały o "polskim obozie koncentracyjnym", o korektę tej nieprawidłowej informacji. Podały ją m.in. USA TODAY, CNN, Daily Mirror i Daily Mail. Dzięki interwencji muzeum serwisy CNN, USA TODAY i Daily Mail poprawiły błędny wpis.



Muzeum Auschwitz od ubiegłego roku udostępnia na swojej stronie internetowej aplikację "Remember", służącą do eliminowania z tekstów takich pojęć jak "polskie obozy śmierci" lub "polskie obozy koncentracyjne".

Program wyszukuje w tekście błędną frazę i proponuje właściwe sformułowanie. "Remember" działa podobnie jak korektor tekstu, odnajdując w nim sformułowania takie jak "polski obóz śmierci" czy "polski obóz koncentracyjny". Zaznacza je jako nieprawdziwe i proponuje użycie innego, właściwego historycznie terminu. Aplikacja jest dostępna do pobrania na stronie Muzeum Auschwitz.



Para książęca Cambridge Kate i William odbyła we wtorek wizytę w b. niemieckim obozie koncentracyjnym Stutthof (Pomorskie), gdzie zwiedzili m.in. barak mieszkalny, krematorium i komorę gazową. Brytyjscy goście spotkali się także z pięcioma b. więźniami obozu, w tym dwoma Anglikami. 

CZYTAJ WIĘCEJ: SKANDAL! Kate i William odwiedzili Stutthof, a zachodnie media piszą "polski obóz"