Niemieccy kolonizatorzy kontratakują. Kto stoi za atakiem na Polskę

Innovation Union

Grzegorz Wierzchołowski

Współzałożyciel portalu niezależna.pl, którego jest redaktorem naczelnym. Publikuje również w tygodniku „Gazeta Polska”, dzienniku „Gazeta Polska Codziennie” i miesięczniku „Nowe Państwo”.

Kontakt z autorem

Za unijną debatą na temat praworządności w Polsce stoją ludzie powiązani z Radą Gospodarczą CDU – zespołem najpotężniejszych obecnie lobbystów w Europie, czerpiących gigantyczne zyski z inwestycji w mniej zamożnych państwach Unii. Dla ludzi, którzy kontrolują dziś kluczowe sektory gospodarcze w wielu krajach unijnych, m.in. w Grecji i Polsce, każdy narodowy rząd nierealizujący interesów niemieckich jest zagrożeniem - pisze w najnowszym numerze „Gazeta Polska”.

„Wiele przemawia za uruchomieniem teraz mechanizmu kontroli praworządności i objęciem Warszawy nadzorem” – ostrzegał Polaków 3 stycznia 2016 r. na łamach dziennika „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung” Guenther Oettinger, eurokomisarz ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa. To właśnie ten niemiecki polityk był inicjatorem debaty na temat „praworządności w Polsce” na forum Komisji Europejskiej. On też krytykował przegłosowaną przez PiS ustawę medialną jako „samowolę”.

Kim jest Oettinger? To jeden z najbliższych współpracowników kanclerz Niemiec i szefowej CDU Angeli Merkel. Tajemnicą poliszynela jest, że to właśnie niemiecka przywódczyni zdecydowała o tym, że Oettinger w 2010 r. został eurokomisarzem ds. energii, a w 2014 r. komisarzem ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa. Tę drugą nominację Niemiec otrzymał mimo wielu kontrowersyjnych wypowiedzi na wcześniejszym stanowisku. Oettinger pozwalał sobie bowiem na publiczną krytykę rządów Włoch, Bułgarii i Rumunii; zaproponował też, by w najbardziej zadłużonych krajach Unii flagi UE opuszczone zostały do połowy masztu.

Atakujący Polskę eurokomisarz jest jednak przede wszystkim – o czym w polskich mediach się w ogóle nie mówi – członkiem Rady Gospodarczej CDU, czyli partii kierowanej przez Angelę Merkel. Owa Rada to dziś tak naprawdę zespół najpotężniejszych lobbystów w Europie, czerpiących gigantyczne zyski z inwestycji w mniej zamożnych państwach Unii. Sztandarowym przykładem jest tu Grecja, będąca dla niemieckich oligarchów powiązanych z partią Merkel prawdziwym eldorado.

Spójrzmy np. na kluczową ze względów bezpieczeństwa i ekonomii kontrolę nad portami lotniczymi. Gdy Ateny zostały wciągnięte w spiralę zadłużenia, Niemcy ostro zaczęli domagać się od Greków wprowadzenia surowego planu oszczędnościowego, który polegał w dużej mierze na wyprzedaży majątku narodowego. Pod młotek poszło wówczas m.in. czternaście państwowych greckich lotnisk, m.in. w Salonikach oraz na wyspach Korfu, Rodos, Kos i Santorini. Była to pierwsza prywatyzacyjna decyzja rządu Aleksisa Tsiprasa, który początkowo przeciwstawiał się programowi wyprzedaży. Zgodę gabinetu Tsiprasa na prywatyzację majątku uzyskano, grożąc wstrzymaniem unijnego „planu ratunkowego” dla Aten.

Kto przejął bezcenne greckie lotniska za zaledwie 1,2 mld euro? Frankfurcka spółka Fraport AG, której dyrektorem generalnym jest Stefan Schulte, niemiecki menedżer (w swojej karierze związany m.in. z Deutsche Bank i Deutsche Post), a zarazem – co ujawnił portal Niezależna.pl – członek Rady Gospodarczej CDU. Okazuje się więc, że w wyniku unijno-greckich ustaleń, prowadzonych pod dyktando Angeli Merkel, w prywatne ręce jej doradcy trafiło kilkanaście państwowych greckich lotnisk.

Więcej w najnowszym numerze tygodnika „Gazeta Polska”.
Źródło: Gazeta Polska

Udostępnij


Wczytuję komentarze...

Skutki przejścia orkanu Fryderyka nad Polską. Tysiące odbiorców bez prądu

/ Piotr Łuczuk / niezalezna.pl

Z najnowszych informacji na temat skutków przejścia orkanu Fryderyka nad Polską wynika, że o godz. 6 rano bez prądu pozostawało nadal jeszcze 29 178 odbiorców, najwięcej w województwie wielkopolskim. Dane te potwierdza Rządowe Centrum Bezpieczeństwa. W ciągu ostatniej doby strażacy interweniowali 673 razy - poinformował z kolei rzecznik Państwowej Straży Pożarnej st. bryg. Paweł Frątczak.

W Europie w wypadkach wywołanych przez orkan zginęło co najmniej osiem osób, w tym pięć w Niemczech i dwie w Holandii. W Holandii z powodu podmuchów wiatru przewróciło się 66 ciężarówek, co jest rekordem od 1990 roku. Niemieckie koleje państwowe (Deutsche Bahn) ze względów bezpieczeństwa na cały dzień wstrzymały kursy pociągów dalekobieżnych w całym kraju. W ciągu dnia nie kursowały superszybkie pociągi Thalys łączące Francję, Belgię, Holandię i Niemcy.

Na zamieszczanych w internecie nagraniach, internauci ukazują siłę żywiołu:

 

Z najnowszych informacji Rządowego Centrum Bezpieczeństwa wynika, że wszystkie główne linie kolejowe są obecnie przejezdne. Lotniska funkcjonują bez zakłóceń. Wszystkie drogi krajowe są przejezdne, choć występują miejscowe utrudnienia.

W związku z przejściem nad Polską orkanu zwołano nadzwyczajną odprawę z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego i szefa MSWiA Joachima Brudzińskiego z szefami poszczególnych służb na temat aktualnej sytuacji pogodowej po przejściu nad Polską orkanu Fryderyka.

Jak poinformował rzecznik PSP w ciągu doby strażacy interweniowali 673 razy, 475 z tych interwencji było związanych z wiatrem, a 198 z opadami śniegu. Najwięcej interwencji miało miejsce na Dolnym Śląsku - 230, w woj. śląskim - 60, i w lubuskim - 54.

Frątczak zaznaczył, że interwencje związane są przede wszystkim „z usuwaniem setek połamanych i powalonych drzew”.

- Wiatr uszkodził 65 budynków, w tym 45 budynków mieszkalnych – powiedział rzecznik PSP.

Najpoważniejsze zdarzenie miało miejsce w czwartek wieczorem w województwie dolnośląskim, gdzie został zerwany dach z domu wielorodzinnego, nikomu nic się nie stało.

Tylko w czwartek w działaniach ratowniczych w całej Polsce brało udział 3 781 strażaków. Z najnowszych informacji wynika, jednak, że dziś „sytuacja się stabilizuje”.

Z informacji podanych na Twitterze przez dyrektora Rządowego Centrum Bezpieczeństwa Marka Kubiaka, o godz. 6 rano - bez prądu było 29 178 odbiorców; najwięcej w woj. wielkopolskim - 12 tys., łódzkim - 5,1 tys., śląskim 4,8 tys.


- Trwa usuwanie awarii. Wszystkie główne linie kolejowe są przejezdne. Lotniska funkcjonują bez zakłóceń. Wszystkie drogi krajowe są przejezdne, choć występują miejscowe utrudnienia - podał Kubiak.



 

 

 

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl