Komisja Europejska zgodziła się dziś na przejęcie części linii lotniczych Air Berlin przez Lufthansę. Wcześniej KE informowała, że ma poważne wątpliwości wobec planowanego przejęcia.
Na początku grudnia Komisja Europejska wyrażała poważne wątpliwości wobec planów kupna linii Air Berlin przez Lufthansę. 8 grudnia KE informowała, że w wyniku transakcji Lufthansa stanie się monopolistą na wielu trasach.
Dziś Komisja wyraziła zgodę na przejęcie części Air Berlin przez Lufthansę. Podała, że jej decyzja została podjęta na podstawie unijnych przepisów dotyczących przejęć. Decyzja jest uzależniona od „spełnienia przez Lufthansę zobowiązań mających na celu uniknięcie zakłóceń rynkowych”.
Chodzi o przejęcie jednej ze spółek zależnych upadłej linii Air Berlin - Luftfahrtgesellschaft Walter (LGW) - która była operatorem lotów krótko- i długodystansowych z lotnisk w Berlinie i Düsseldorfie.
Po kilku latach trudności finansowych w sierpniu 2017 r. Air Berlin, druga co do wielkości linia lotnicza w Niemczech, złożyła wniosek o uznanie niewypłacalności.
Od początku działalności w 1979 roku Air Berlin przewiozły ponad pół miliarda pasażerów. Linie Air Berlin ogłosiły upadłość po tym, kiedy ich udziałowiec - linie Etihad Airways ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich - wstrzymał finansowanie po latach strat. Przewoźnik od kilku lat odnotowywał straty. W 2016 roku wyniosły one 780 mln euro.