Umowa o wartości 159 mln dolarów na dostawę "Pegaza" zrealizowana ma być do lipca 2021 roku. Pierwszy kontrakt wart 279 mln dolarów na dostawę powietrznego tankowca KC-46A Pegasus dla Kōkū Jieitai amerykański koncern zbrojeniowy Boeing otrzymał w grudniu 2017 roku. Amerykański Departament Stanu w 2016 roku wydał zgodę na sprzedaż łącznie czterech samolotów Boeing KC-46 oraz zapewnienia wsparcia logistycznego, technicznego oraz szkolenia pilotów na łączną kwotę 1.9 mld dolarów.
Nowa latająca cysterna nie tylko zwiększy operacyjność pomiędzy Japońskimi Powietrznymi Siłami Samoobrony, ale również odgrywać będzie kluczową rolę w zabezpieczeniu partnerstwa pomiędzy dwoma państwami - oznajmił płk John Newberry, menadżer programu KC-46 Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.
KC-46 Pegasus jest w stanie zabrać ze sobą ponad 96 ton paliwa. Samolot ten może być wykorzystywany jako typowy samolot transportowy, dzięki czemu może zabrać ze sobą 18 palet wojskowych "463L master pallet", 114 żołnierzy bądź 58 rannych. Za sprawą możliwości tankowania w powietrzu jego zasięg jest globalny. "Pegaz" umożliwia tankowanie w powietrzu takich samolotów jak F-15E, F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10, B-52, KC-10, KC-135 oraz KC-46.