Tego nie da się zapomnieć. Polscy strażacy, którzy pojechali na ratunek szwedzkim lasom, byli witani i żegnani w tym kraju z oklaskami. Nie zostało to zapomniane i po kilku miesiącach od zakończenia akcji ratunkowej. Szwedzka marka Volvo właśnie rozpoczęła kampanię wizerunkową pod hasłem „Strażacy - dziękujemy!”.
Jak pisał w lipcu br. portal niezalezna.pl, strażacy z Polski pojechali do Szwecji, by pomóc tamtejszym służbom w walce z pożarami w środkowej części kraju. W podróż wyruszyły 44 wozy ratowniczo-gaśnicze i prawie 140 strażaków. To, co rzuciło się w oczy mediom, to nieopisana wdzięczność Szwedów, którzy wyszli na ulice, by z radością przywitać Polaków.[polecam: https://niezalezna.pl/231343-nasi-juz-tam-sa-szwedzi-wyszli-na-ulice-by-przywitac-polskich-strazakow-wideo]
Cieszymy się, że wracamy do domu i do naszych rodzin - powiedział już po zakończeniu akcji dowódca polskich strażaków w Szwecji mł. brygadier Michał Langner z KG PSP. Na dzień przed powrotem Polaków szwedzka Cywilna Agencja Sytuacji Kryzysowych (MSB) opublikowała pełną trasę, którą dziś wracali nasi strażacy z prośbą do obywateli o podziękowanie im po ich drodze. W samym porcie strażaków uroczyście pożegnała Polonia.
Teraz szwedzka firma Volvo rozpoczęła kampanię wizerunkową, głównym elementem której są spoty, w których wystąpili polscy strażacy. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, emisja spotu inicjuje tydzień poświęcony polskiej Straży Pożarnej. Na profilu Volvo Trucks Polska w ramach kampanii umieszczane są zdjęcia i krótkie filmy poświęcone strażakom. Dodatkowo powstał film, w którym pokazano nowy nabytek strażaków z OSP Przybysławice i informacje o przekazaniu kontenera ćwiczebnego ufundowanego przez Volvo Trucks dla strażaków z gminy Miechów. Kampania jest połączona z nową filozofią marki Volvo – 4Poland, zgodnie z którą firma skupia się na tworzeniu produktów specjalnie na polski rynek.