Simpsonowie to jedna z najdłużej emitowanych produkcji telewizyjnych na świecie. Serial animowany zadebiutował w 1989 roku i do dziś ma swoje miejsce w ramówkach. Liczy - uwaga - ponad 700 odcinków!
Zarobili ponad 500 mln dolarów!
W 2007 roku bohaterowie kreskówki trafili do kin za sprawą filmu "The Simpsons Movie". Produkcja zrealizowana wtedy przez 20th Century Fox Animation zarobiła ponad 500 milionów dolarów na całym świecie i zebrała bardzo dobre recenzje.
Od tamtego czasu co pewien czas pojawiały się pytania o kontynuację. Twórcy unikali jednoznacznych deklaracji, a w mediach krążyły jedynie plotki i sugestie. Przez wiele lat nie pojawił się żaden oficjalny komunikat. Aż do teraz. 20th Century Studios, które po przejęciu Foxa przez Disneya odpowiada za markę, potwierdziło właśnie, że sequel filmu jest w przygotowaniu. Wyznaczono nawet datę premiery, to lipiec 2027 roku.
Obserwuj nas w Google News. Kliknij w link i zaznacz gwiazdkę
Co jeszcze wiemy na pewno? Za projekt odpowiadają osoby związane z Simpsonami od początku. Wśród producentów znalazł się rysownik Matt Groening, twórca serialu, oraz James L. Brooks, który współpracował przy pierwszym filmie i wielu sezonach animacji. Studio nie ujawnia jednak żadnych szczegółów dotyczących fabuły ani obsady głosowej.
Oni wciąż mają potencjał
Pierwszy film z 2007 roku koncentrował się na kryzysie ekologicznym, który doprowadził do odizolowania Springfield od reszty świata. Homer niechcący zanieczyścił wodociągi, w wyniku czego Agencja Ochrony Środowiska zamknęła miasto kopułą i pozostawiła mu zadanie uratowania miasta i jego rodziny. Kontynuacja ma być nową historią, ale na ten moment twórcy nie zdradzili, jaki będzie jej główny temat.
Pewne jest jeszcze jedno. Film zostanie przygotowany z myślą o dystrybucji kinowej, a nie wyłącznie dla platformy streamingowej. Disney, do którego należy obecnie studio, potwierdził, że chodzi o dużą premierę kinową, podobną do tej pierwszej.
Dla fanów oznacza to powrót Simpsonów na wielki ekran po dwudziestoletniej przerwie. To również ważny sygnał ze strony wytwórni, że marka, mimo upływu lat, nadal ma ogromny potencjał.