Co zmieni fakt, że według nowej ustawy medialnej Telewizja Polska i Polskie Radio przestaną być spółkami prawa handlowego?
- tłumaczył Czabański.
Nie będą miały na sobie przymusu zarabiania pieniędzy. Ten przymus często działa na szkodę programu. Chcemy, żeby media publiczne zajmowały się tylko i wyłącznie realizacją misji określonej w ustawie. Komercja tę misję podważa albo wręcz rozbija
Kolejna zmiana to finansowanie z nowego abonamentu, który ma być o połowę mniejszy niż obecnie, za to powszechnie ściągalny, np. w rachunkach za energię lub przy PIT. Prawo i Sprawiedliwość planuje też - według Czabańskiego - abolicję dla tych, którzy dotąd opłaty abonamentowej nie płacili.
Oczywiście zmianom będą towarzyszyć roszady personalne w kierownictwie TVP i Polskiego Radia. Krzysztof Czabański nie chciał jednak zdradzić, kiedy i w jaki sposób dojdzie do zmian na kluczowych stanowiskach w mediach, które w ostatnich latach biły rekordy politycznej propagandy.
Nowa ustawa medialna ma być gotowa już na początku 2016 r.