Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Media

Raport KRRiT za III kwartał 2025. Republika z największym wzrostem oglądalności! [STATYSTYKI]

W trzecim kwartale 2025 roku przeciętny Polak oglądał telewizję średnio 3 godziny i 27 minut dziennie, co oznacza wzrost o 30 sekund w porównaniu z rokiem poprzednim. Największy przyrost widowni odnotowała stacja Domu Wolnego Słowa - Telewizja Republika, która dzięki temu zajęła drugie miejsce w całym kraju, ustępując jedynie TVP1. Tak wynika z najnowszego raportu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Autor: Anna Zyzek

Łączny udział TVP1, TVP2, Polsatu i TVN – wyniósł 24,3%, co oznacza spadek o 0,95 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. TVP1 utrzymała pozycję z udziałem 6,81%, mimo spadku o niemal 1 punkt procentowy.

Ale - bezwględnie największy sukces odnotowała Telewizja Republika, której udział wzrósł z 4,13% do 6,71%, co pozwoliło jej awansować na drugą pozycję w rankingu. Polsat zamknął podium z wynikiem 6,65%, z kolei TVN zakończył kwartał na 5,55%, zaś TVN24 osiągnął udział na poziomie 4,94%.

Oglądalność III kwartałKRRiT / gov.pl
Oglądalność III kwartałKRRiT / gov.pl

Republika z największym wzrostem!

KRRiT wyszczególnił stacje, które odnotowały zarówno największe wzrosty, jak i spadki. Najlepszy wynik w tym zestawieniu należy do Republiki!

Największe wzrosty udziałów w III kwartale 2025 roku osiągnęły:

  • Telewizja Republika (+2,58 pp.),
  • wPolsce24 (+1,13 pp.),
  • Polsat Sport 1 (+0,77 pp.),
  • TV Puls (+0,41 pp.).

Spadki dotyczyły natomiast:

  • TVP1 (–0,98)
  • TVN24 (–0,87 pp.),
  • TTV (–0,31 pp.),
  • Puls 2 (–0,31 pp.).

W myśl raportu KRRiT - dobowe profile oglądalności potwierdzają, że Polacy najchętniej oglądają telewizję w godzinach 18:00–23:00. W tym paśmie, w III kwartale br., programy telewizyjne proponowały widzom przede wszystkim:

  • TVP1 i TVP2 – seriale i programy informacyjne, 
  • Polsat – audycje rozrywkowe,
  • TVN – audycje informacyjne i festiwalowe,
  • Telewizja Republika – ofertę publicystyczną,
  • TVN24 – pasmo informacyjne. 

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przez AGB Nielsen Media Research.

Autor: Anna Zyzek

Źródło: niezalezna.pl, KRRiT