Zdaniem ministra aktywów państwowych, Jacka Sasina, Polska nie może rezygnować z inwestycji, jeśli planowany jest powrót do wysokiego wzrostu gospodarczego sprzed pandemii koronawirusa. - W żadnym wypadku nie zamierzamy redukować inwestycji infrastrukturalnych (...) tutaj nie ma mowy o żadnych oszczędnościach czy cięciach. Dotyczy to też tych wielkich inwestycji, jak CPK. To będzie wielkie koło zamachowe wzrostu gospodarczego - zapowiedział.
Wicepremier i minister aktywów państwowych zauważył na antenie TVP Info, że po ustąpieniu koronawirusa ważne będzie, by jak najwięcej firm "wyszło z uśpienia" i wróciło do normalnego funkcjonowania.
To dlatego - kontynuował - rząd przyjął wiele rozwiązań, które mają pomóc firmom w przejściu przez ten trudny okres. Wymienił m.in. dopłaty do wynagrodzeń pracowników, czy działania związane z utrzymaniem miejsc pracy w firmach, szczególnie sektora MŚP.
Według Sasina, w dobie koronawirusa i po ustaniu epidemii, ważna będzie nie tylko kondycja firm, ale również nierezygnowanie z inwestycji, również tych dużych, jak CPK (Centralny Port Komunikacyjny).
Podkreślił, że to inwestycje infrastrukturalne - drogowe, kolejowe, ale również te prowadzone przez spółki Skarbu Państwa mogą pozwolić wyjść ze spowolnienia i wrócić do wskaźników wzrostu PKB sprzed okresu pandemii.
- W żadnym wypadku nie zamierzamy redukować inwestycji infrastrukturalnych (...) tutaj nie ma mowy o żadnych oszczędnościach czy cięciach. Dotyczy to też tych wielkich inwestycji, jak CPK. To będzie wielkie koło zamachowe wzrostu gospodarczego
- zaznaczył wicepremier.
W środę ma zostać podpisane polsko-brytyjskie porozumienie o współpracy ws. przygotowań do budowy CPK.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju. Zgodnie z zapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.