129 tys. zł straciła 73-letnia mieszkanka Rzeszowa, która uwierzyła w internetowe ogłoszenie dotyczące inwestowania. Zachęcona przez oszustkę najpierw wpłaciła 800 zł, które miały się pomnażać, a później zainstalowała aplikację, przez którą z jej konta zniknęły oszczędności.
Jak poinformowała we wtorek oficer prasowa policji w Rzeszowie podkom. Magdalena Żuk, pod koniec września 73-latka z Rzeszowa natrafiła w internecie na ogłoszenie dotyczące możliwości zainwestowania i pomnożenia swoich pieniędzy. Zadzwoniła pod podany w ogłoszeniu numer i zachęcona przez oszustkę, która przedstawiła jej korzystną ofertę inwestycyjną, wpłaciła na nieznany rachunek 800 złotych.
Według kobiety, która odebrała telefon, pieniądze te miały być pomnażane
Następnie z seniorką skontaktowała się inna kobieta, od której 73-latka otrzymała informację o konieczności zalogowania się na swoje konto i połączenia go z mobilną aplikacją, którą zainstalowała na swoim telefonie.
Po niedługim czasie pokrzywdzona ponownie zalogowała się na swój rachunek. Wtedy to stwierdziła brak zgromadzonych tam środków. Jednocześnie zauważyła, że ktoś w jej imieniu dokonał czterech autoryzowanych transakcji na łączną kwotę 129 tysięcy złotych
Dodała, że seniorka natychmiast próbowała skontaktować się ze swoją opiekunką finansową, ale bezskutecznie.
W międzyczasie otrzymała też telefon od nieznajomego mężczyzny z zapewnieniem, że w kolejnym dniu otrzyma zwrot pieniędzy. Oczywiście do niczego takiego nie doszło
73-latka nawiązała kontakt z rzekomymi doradcami finansowymi i na podane przez oszustów konto wpłaciła kilkaset złotych. Następnie zainstalowała fałszywe oprogramowanie, co dało przestępcom dostęp do jej rachunku bankowego. Straciła 129 tys. zł https://t.co/2ouRP3C4cG pic.twitter.com/C4z44Duudl
— Podkarpacka Policja (@Rz_Policja) October 8, 2024
Policja ponawia apele o ostrożność i zachowanie czujności przy transakcjach internetowych. Przestrzega, by nie wierzyć w łatwy i szybki zysk, nie udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej, nie przesyłać nikomu skanów swoich dokumentów, nie instalować dodatkowego oprogramowania, które zalecają rozmówcy.
Zachęca by sprawdzić czy podmiot nie znajduje się na liście ostrzeżeń KNF –https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne