Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Przetarg i remont TU-154m w 2009 roku. Przypominamy, jaką rolę odegrał Zenon Kosiniak-Kamysz

Zenon Kosiniak-Kamysz, jako wiceminister obrony narodowej, był odpowiedzialny za zlecenie remontu dwóch samolotów rządowych TU-154 dla konsorcjum firm MAW Telecom i Polit Elektronik - przypominamy po latach. Dokładnie w dzień, kiedy młodszy Kosiniak-Kamysz firmuje raport atakujący dotychczasową pracę zespołu Antoniego Macierewicza.

Tu-154M nr boczny 101
Tu-154M nr boczny 101
YSSYguy at English Wikipedia, CC BY-SA 3.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0> - Wikimedia Commons

Władysław Kosiniak-Kamysz nie jest pierwszym Kosiniakiem-Kamyszem w resorcie obrony. W latach 2008-2009, za rządów Platformy Obywatelskiej, wiceministrem obrony był stryj dzisiejszego szefa Polskiego Stronnictwa Ludowego Zenon Kosiniak-Kamysz, który w 1981 r. ukończył Uniwersytet Techniczny w Lipsku, a następnie specjalizował się m.in. w handlu zagranicznym.

Dziś Władysław Kosiniak-Kamysz własną twarzą firmował publikację raportu, atakującego podkomisję smoleńską Antoniego Macierewicza. Warto przypomnieć, jaką rolę odegrał w tragedii Zenon Kosiniak-Kamysz.

„W Komunikatach Ottawskich z 1 lutego 2012 podana była informacja na temat odpowiedzialności Zenona Kosiniaka-Kamysz za zlecenie remontu dwóch samolotów rządowych TU-154 dla konsorcjum firm MAW Telecom i Polit Elektronik. Z niewyjaśnionych przyczyn odrzucono ofertę poważnych kontrkandydatów, wśród nich Metalexportu-S i państwowego Bumaru. Jak informowała agencja lotnicza Altair, MON wybrało wykonawcę remontu bez analizy propozycji cenowych innych oferentów” - czytamy w Komunikatach Ottawskich.

I dalej: „właścicielem zakładów w Samarze, które wybrało konsorcjum, jest Oleg Deripaska, który był przesłuchiwany przez zachodnich prokuratorów w związku z podejrzeniami o pranie brudnych pieniędzy i kontakty z mafią. Z kolei silniki tupolewa remontowane są w zakładach kontrolowanych przez Siergieja Czemiezowa - byłego agenta KGB, który pracował pod przykrywką w Dreźnie, mieszkając p sąsiedzku z obecnym premierem Rosji - Władimirem Putinem. Przy naprawie silników nie był obecny żaden przedstawiciel polskich służb. Od 10 marca 2008 Zenon Kosiniak-Kamysz został podsekretarzem stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej. Jako wiceszef MON był odpowiedzialny za zakupy i naprawy sprzętu, Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych”.

Ponadto, jak wielokrotnie pisaliśmy, 9 września 2009 roku podsekretarz stanu w MON Zenon Kosiniak-Kamysz informował szefa tego resortu Bogdana Klicha, że remont samolotów Tu-154M jest „nadzorowany przez II Departament Federalnej Służby ds. Współpracy Wojskowo-Technicznej z Zagranicą Federacji Rosyjskiej (FSWTS), który wyraził zgodę na dokonanie remontu samolotów w OAO Aviacor Samara”.

Szefem FSWTS, która kontrolowała przetarg i remont polskich Tu-154, był gen. Michaił Dmitriew, wieloletni funkcjonariusz KGB i rosyjskiego wywiadu SWR. Po katastrofie smoleńskiej gen. Dmitriew został doradcą ministra Siergieja Szojgu, koordynującego 10 kwietnia 2010 roku akcję „zabezpieczenia” wraku tupolewa.
 

 



Źródło: niezalezna.pl

#tupolew #remont tupolewa #Zenon Kosiniak-Kamysz

am