Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Mogą zdrożeć bilety

Największy przewoźnik w naszym regionie poinformował, że ze względu na podwyżkę cen energii elektrycznej wzrosną też ceny biletów kolejowych. Kolej samorządowa podwyżki tłumaczy zmianami cen energii. Chodzi o zapowiedzi spółki PKP Energetyka, która dostarcza prąd do trakcji kolejowej. Wzrost kosztów energii nie pozostanie bez wpływu na działalność Kolei Mazowieckich.

By Travelarz [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], from Wikimedia Commons

Ze starych stawek przewoźnik będzie mógł korzystać do końca sierpnia przyszłego roku. – Koleje Mazowieckie mają umowę z PKP Energetyka, która obowiązuje do 31 sierpnia 2019 r. Na razie trudno określić, czy – a jeśli tak, to w jakiej wysokości – będą podwyżki cen biletów. Uzależnione to będzie m.in. od ofert na dostawę energii elektrycznej trakcyjnej otrzymanych w nieograniczonym postępowaniu przetargowym. Obecnie obowiązująca umowa została zawarta w 2016 r., a Koleje Mazowieckie płacą za energię według stawek w niej określonych – mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Kolei Mazowieckich.

Koszty energii już są jedną z naszych najwyższych pozycji kosztowych, a jak wiadomo, eksploatujemy głównie tabor elektryczny. Trzeba dodać, że taka skokowa podwyżka cen energii będzie miała bezpośredni wpływ na znaczącą podwyżkę cen biletów przejazdowych

– tłumaczy Czesław Sulima. 

Z prognoz przygotowanych przez Koleje Mazowieckie wynika, że bilety miesięczne na odcinku Warszawa–Skierniewice zdrożeją średnio o 57 zł, na trasie Warszawa Zachodnia–Warka o 49 zł, a na odcinku Warszawa Gdańska–Mława o 76 zł. PKP Energetyka wydało specjalne oświadczenie, w którym czytamy m.in.: o tym, że przez wiele lat spółka nie zmieniała cennika mimo znaczącej podwyżki energii na rynkach europejskim i polskim. Czytamy też, że wzrost energii jest od spółki niezależny.

Członek zarządu KM Czesław Sulima poinformował m.in., że spółka jest na dynamicznej ścieżce rozwoju, a Koleje Mazowieckie rozpoczęły realizację największej w historii umowy na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ponadto są zaplanowane i już w części realizowane inwestycje związane z utrzymaniem taboru użytkowanego przez KM (chodzi o lokalizacje w Sochaczewie, Radomiu, Tłuszczu czy na warszawskim Grochowie).

 

 



Źródło: niezalezna.pl, Gazeta Polska Codziennie

#Koleje Mazowieckie #bilety #wzrost cen

Anna Gębalska–Berekets