Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

Kulisy tworzenia edukacji zdrowotnej. Pieniądze od producenta antykoncepcji

Fundacja Sexed.pl modelki Anji Rubik, której eksperci współtworzyli podstawę programową edukacji zdrowotnej, promuje treści finansowane przez globalną firmę farmaceutyczną Organon, producenta m.in. antykoncepcji. Firma ta wydaje miliony dolarów na całym świecie w celu promowania środków antykoncepcyjnych i edukacji seksualnej – sprawdził portal Niezalezna.pl. Wcześniej Sexed.pl publikowała materiały w ramach płatnej współpracy z jednym z największych sprzedawców wibratorów w Europie. Teraz Fundacja przy aprobacie instytucji rządowych szkoli nauczycieli i dostarcza im gotowe scenariusze lekcji m.in. o LGBT oraz zakładaniu prezerwatyw.

Wczoraj Książnicy Podlaskiej w Białymstoku rozpoczęło się trzydniowe wydarzenie „Lekcje bez tabu” związane z edukacją zdrowotną. Inicjatywa jest organizowana przez Fundację Sexed.pl we współpracy z władzami Białegostoku, wojewodą podlaskim oraz tamtejszym kuratorium.

Reklama

Jak informują organizatorzy, to kontynuacja działań rozpoczętych po podpisaniu listu intencyjnego pomiędzy władzami regionu a Fundacją Sexed.pl i Anją Rubik w dniu 15 grudnia 2024 r. W liście tym strony zadeklarowały współpracę na rzecz zdrowia publicznego i edukacji młodzieży. Jej celem ma być m. in. szerzenie świadomości na temat wirusa HPV i jego profilaktyki. Dziś w ramach tego wydarzenia w Białymstoku odbywają się warsztaty dla uczniów klas 4-6. „Lekcje bez tabu” to szerszy program, w ramach którego m.in. nauczycielom dostarczane są bezpłatne scenariusze lekcji.

„Dwóch tatów” i propozycja zakładania prezerwatywy

Jak czytamy w scenariuszu lekcji „Zapłodnienie i ciąża” dla klas 4-6, „dzieci mogą być wychowywane w bardzo różnych rodzinach: np. przez dwie mamy, mamę i tatę, dwóch tatów, samą mamę czy np. babcię i dziadka”.

„Każda z takich rodzin jest OK. Najważniejsze, aby dzieci były w nich kochane, a dorośli odpowiedzialnie i dojrzale podchodzili do rodzicielstwa.”

– napisano.

W scenariuszu lekcji dla klas 7-8 o prezerwatywach polecono nauczycielom pokazanie na modelu, jak należy poprawnie zakładać prezerwatywę lub włączyć filmik instruktażowy.

„Jeśli masz taką otwartość i możliwość, zaproponuj chętnym osobom uczestniczącym przećwiczenie otwierania i zakładania prezerwatywy.”

– czytamy.

„Nie podważać tożsamości płciowej” i „sojusznictwo LGBTQ+”

Z kolei w scenariuszu dla klas 7-8 „Czym jest płeć” stwierdzono, że „tak naprawdę dopóki dana osoba nie powie nam, jakiej jest płci, to możemy tylko zgadywać”.

„Wtedy możemy ją zapytać, jakich zaimków chce używać (np. ona, on, ono). Bardzo ważne jest, aby nigdy nie podważać tożsamości płciowej drugiej osoby. Oczywiście możemy się pomylić, ale wtedy zawsze przepraszamy za pomyłkę, podkreślając, że nie wynikała ze złych intencji”

– czytamy.

Kolejny scenariusz lekcji dla klas 7-8 nosi nazwę „Sojusznictwo wobec osób LGBTQ+”. Wyjaśniono w nim, że „coming out” to „powiedzenie drugiej osobie o swojej tożsamości seksualnej lub płciowej drugiej osobie lub grupie osób”. Polecono nauczycielom też zadanie pytania, jak należy się zachować, kiedy ktoś robi przed nami coming out.

„Podziękować mu za to! Często podzielenie się tą informacją wymaga zaufania, ale też odwagi. Ważne, żebyśmy zachowali tę informację dla siebie i zapewnili o tym też tę osobę, tak, aby wiedziała, że może nam zaufać.”

– czytamy.

Oprócz tego w scenariuszach polecono nauczycielom m.in. szczegółowo przedstawić uczniom wszelkie możliwe metody antykoncepcji oraz informować, że w wielu państwach obowiązuje bardziej liberalne niż w Polsce prawo dotyczące aborcji. W przygotowaniu każdego z tych scenariuszy brała udział Antonina Kopyt, aktywistka i nauczycielka, która m.in. wspierała akcje proaborcyjne oraz przekonywała, że płci może być więcej niż dwie, a „niebinarność” należy po prostu zaakceptować. Kopyt jest stałą ekspertką od edukacji seksualnej we wspomnianej fundacji Sexed.pl.

Z rekomendacji Ministerstwa Edukacji Narodowej brała udział w tworzeniu podstawy programowej edukacji zdrowotnej.

Firma farmaceutyczna i antykoncepcja „niezależnie od wieku”

Jak sprawdził portal Niezalezna.pl, ostatnio Fundacja Sexed.pl promuje materiały o metodach antykoncjepcji w ramach płatnej współpracy z firmą farmaceutyczną Organon, która specjalizuje się w lekach dla kobiet, m.in. w środkach antykoncepcyjnych. Fundacja i wraz z tym producentem prowadzi kampanię o antykoncepcji.

„Kampania AntykoncepcjaPL to jasny komunikat: antykoncepcja wpływa na jakość życia. Na zdrowie. Na komfort. Na równość szans. I każdy ma prawo z niej korzystać – niezależnie od wieku, dochodu czy miejsca zamieszkania. Każdy powód, by sięgnąć po antykoncepcję, jest dobry. I każdy sposób, który działa, jest dobry. Teraz czas, żeby wiedzieli o tym wszyscy.”

– czytamy na stronie projektu.

W 2022 r. firma ogłosiła, że planuje zapobiec 120 mln nieplanowanych ciąż do 2030 r. Firma realizuje też ogłoszoną w 2023 r. globalną inicjatywę poszerzenia dostępu do antykoncepcji i edukacji seksualnej „Her Plan is Her Power”. Organon zaplanowała przeznaczenie 30 mln dolarów na te cele.

Sprzedawca wibratorów

Na początku zeszłego tego roku w „Gazecie Polskiej” opisana została aktywność fundacji Sexed.pl Anji Rubik, która w kręgach rządowych domagała się wprowadzenia edukacji seksualnej. Organizacja miała wtedy płatną współpracę z holenderską firmą EasyToys, czyli z jednym z największych w Europie sprzedawców wibratorów. Wspólnie z firmą realizowała projekt edukacji seksualnej na TikToku i Instagramie w postaci specjalnych filmów m.in. o antykoncepcji i gadżetach erotycznych. EasyToys chwali się, iż oferuje ponad 14 tys. takich przedmiotów. Są to m.in. wibratory, masturbatory, pierścienie erekcyjne, stymulatory prostaty, symulatory seksu oralnego, dilda, korki analne oraz produkty fetyszowe, czyli m.in. zaciski do sutków, kajdanki, bicze i kolczatki.

Co więcej, Easy Toys poleca na swojej stronie także konta niektórych gwiazd porno w serwisie OnlyFans. Wtedy MEN wyraziło oburzenie z powodu tej publikacji, twierdząc, że nie tworzyło wspólnie z Sexed.pl programu edukacji seksualnej. Przypomnijmy, że od września w polskich szkołach realizowana będzie nieobowiązkowa edukacji zdrowotna, której częścią będzie edukacja seksualna. Zgodnie z podstawą programową edukacji zdrowotnej, którą współtworzyła ekspertka Sexed.pl, już czwartoklasiści mogą być przekonywani w szkołach, że masturbacja jest normą w okresie dojrzewania na równi m.in. z miesiączkowaniem. MEN chce, żeby uczniowie szkół podstawowych uczyli się m.in. o homoseksualizmie, biseksualizmie czy transpłciowości.

Źródło: niezalezna.pl
Reklama