Europoseł Wiosny Łukasz Kohut we wpisie zamieszczonym na Twitterze, skrytykował pomysł budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przekonywał, że lepiej byłoby budować kolej. Polityk udowodnił w ten sposób, że nie ma bladego pojęcia, na czym polega projekt CPK.
- A może tak zamiast marzeń PiS-u o megalotnisku, przeznaczyć te miliardy na szybką kolej? Nie tylko w pociągi, ale w infrastrukturę. Francuzi zakazali lotów pomiędzy miastami tam gdzie można pociągami dojechać w mniej niż 2,5h. Zakazy nie - dyskusja tak
- napisał na Twitterze europoseł Wiosny Łukasz Kohut.
A może tak zamiast marzeń PiSu o megalotnisku, przeznaczyć te miliardy na szybką kolej? Nie tylko w pociągi, ale w infrastrukturę.
— Łukasz Kohut 🇪🇺 (@LukaszKohut) April 13, 2021
Francuzi zakazali lotów pomiędzy miastami tam gdzie można pociągami dojechać w mniej niż 2,5h.
Zakazy nie - dyskusja tak.#makezbiorkomgreatagain
Polityk Wiosny udowodnił, że kompletnie nie ma pojęcia, czym ma być CPK. Internauci w komentarzach słusznie zauważyły, że projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada ogromną rozbudowę właśnie kolei.
Przecież właśnie o to chodzi w tym projekcie! 🤦♀️🤣🤣🤣
— MartynaBP (@bp_martyna) April 13, 2021
Przecież w CPK chodzi głównie o kolej 🤦
— Marcin Roszkowski (@m_roszkowski) April 13, 2021
Typowe dla lewactwa piszą o czymś o czym nie mają pojęcia.
— Daniel. #BabiesLivesMatter (@D_a_n_ielMazury) April 13, 2021
Łukasz, może odczytaj o co chodzi z tym cpk albo nie kłam jeśli już wiesz
— Pako_x3 🇵🇱 💯 #ThankYouTrump #BabiesLivesMatter (@pako_x3) April 14, 2021
Na wpis polityka zareagował także wiceminister spraw zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk. - Nie zdążyłem doczytać, że większość nakładów na CPK to nakłady na kolej, bo mam za dużo bzdur na TT do napisania... - zażartował z wpisu polityka Wiosny.
Nie zdążyłem doczytać, że większość nakładów na CPK to nakłady na kolej, bo mam za dużo bzdur na TT do napisania... https://t.co/EtlhYtIqFU
— S Szynkowski vel Sęk (@SzSz_velSek) April 13, 2021
Inwestycje kolejowe CPK to łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. Na Program Kolejowy CPK składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Łącznie to 30 zadań inwestycyjnych i 1789 km nowych linii kolejowych