Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych ma zamiar udostępnić fundusze na pracę projektowe oraz konstrukcyjne w następnym roku wraz z nowym kontraktem. - Lotniskowiec ma zostać skonstruowany przy wykorzystaniu cyfrowych technologii a nie jak było poprzednio tradycyjnych metod. Same pracę mają być być prowadzone w nowych halach produkcyjnych, dzięki czemu robotnicy będą bez przeszkód realizować wyznaczone zadania nie bacząc na warunki atmosferyczne – informuje Jennifer Boykin prezydent Newport News Shipbuilding. Z kolei prace nad drugim lotniskowcem typu Gerald R. Ford, którym jest John F. Kennedy są ukończone w 50 proc. Najnowocześniejszy typ lotniskowca we flocie US Navy wyposażony będzie m.in. w elektromagnetyczne katapulty Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS) służące do błyskawicznego startu samolotów z pokładu okrętu, nowe reaktory oraz systemy napędzania, zintegrowany system walki jak i radar dwupasmowy (Dual Band Radar– DBR). Lotniskowce typu Gerald R. Ford mają wyporność 100 tysięcy ton, długość 332,8 metrów i szerokość 78,0 m. Napęd jednostce zapewniają dwa reaktory jądrowe o mocy 400 tys. KM każdy, dzięki którym okręt może osiągnąć prędkość 30 węzłów. Zasięg lotniskowca jest nieograniczony, a operować może bez ponownego zasilania nawet 20 lat. Załogę ma stanowić 4660 wojskowych. Operować natomiast z tego okrętu może pomiędzy 75 a 90 śmigłowców, dronów i samolotów, w tym najnowocześniejszych F-35. Uzbrojenie okrętu stanowią pociski rakietowe krótkiego zasięgu RIM-162 Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) i RIM-116 RAM, a także system artyleryjski obrony bezpośredniej CIWS. Mają one zapewnić bezpieczeństwo przed samolotami, dronami, śmigłowcami oraz pociskami manewrującymi. Lotniskowce typu Gerald R. Ford zastąpić mają wykorzystywane przez US Navy lotniskowce typu Nimitz
Cięcie blach pod kolejny lotniskowiec dla US Navy
W ubiegłym tygodniu Newport News Shipbuilding należąca do Huntington Ingalls Industries rozpoczęło prace konstrukcyjne nad USS Enterprise (CVN-80), który jest trzecim lotniskowcem typu Gerald R. Ford poprzez uroczyste cięcie blachy.

Reklama