W pierwszej połowie tego roku ministerstwa i największe spółki Skarbu Państwa wydały łącznie w siedmiu wybranych stacjach – TVN,TVN24, Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2 i TVP Info – 54,8 mln zł. W porównaniu z pierwszą połową 2015 roku wydatki reklamowe ograniczono w wymienionych kanałach o blisko 12 proc.
Jak wynika z raportu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media, więcej państwowych pieniędzy trafiło do TVP1 i Polsatu. Dużo mniej w porównaniu z ubiegłym rokiem (pierwsze półrocze 2015 r.) zarobiły na reklamach ministerstw i spółek Skarbu Państwa trzy stacje. Chodzi o Polsat News, TVN24 i TVN.
Wpływy reklamowe Polsat News spadły o 60,9 proc. – z 1,2 mln zł do 482,5 tys. zł. TVN24 o 53,2 proc. – 1,58 mln zł, a TVN o 43,1 proc. – 4,7 mln zł.
O 10,7 proc. spadły również wpływy w TVP2 – do 10,7 mln zł i w TVP Info – o 41 proc., do 3,2 mln zł.
Patrząc na te liczby staje się jasne, skąd taka frustracja u redaktorów z „zaprzyjaźnionej telewizji”.
Reklama