W ubiegły piątek z Mielca do 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach powróciła Bryza 1008. To ostatni samolot patrolowy, który w miejsce silników TWD-10B z trójłopatowym śmigłem AW-24AN otrzymał silniki PZL-10S z pięciołopatowym śmigłem Hartzell - informuje oficjalny portal Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej (GBLMW).
Samolot An-28B1R 1008, który 24 czerwca br. został przebazowany z mieleckich zakładów lotniczych na macierzyste lotnisko w Siemirowicach, wraz z modernizacją zespołu napędowego zyskał nowszą wersję radaru obserwacji powierzchni morza ARS-800 (w miejsce ARS-400), odbiornik systemu nawigacyjnego TACAN, centralny punkt tankowania a także nową radiopławę awaryjną TRON 60 - czytamy na portalu.
Główne zadania, realizowane przez samoloty An-28B1R to patrolowanie obszarów morskich, rozpoznanie obiektów nawodnych oraz udział w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych. W tym celu wyposażono je m.in. w radar obserwacji obiektów nawodnych oraz system transmisji danych.
Jak informuje portal GBLMW, powrót samolotu 1008 kończy proces modernizacji zespołów napędowych na samolotach 44. Bazy Lotnictwa Morskiego. Jako pierwsze przeszły ją dwie maszyny w wersji monitoringu ekologicznego An-28E, później patrolowe Bryzy 1022 i 1017. Pozostałe samoloty z siemirowickiej bazy już wcześniej wyposażone były w silniki PZL-10S z pięciołopatowym śmigłem Hartzell.
Źródło: MON,niezalezna.pl,GBLMW
#armia #samoloty #Marynarka wojenna
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
iggys