Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Polska

Gorajewska bada oglądalność po swojemu. Kulisy telewizyjnych pomiarów

Dyrektorem zarządzającym Nielsen Audience Measurement, firmy mającej monopol na pomiar oglądalności programów telewizyjnych w Polsce, jest Elżbieta Gorajewska.

Dyrektorem zarządzającym Nielsen Audience Measurement, firmy mającej monopol na pomiar oglądalności programów telewizyjnych w Polsce, jest Elżbieta Gorajewska. Jednak jej firma bada oglądalność programów za pomocą telemetru zainstalowanego na stałe w zaledwie 2 tys. telewizorów Polaków.

Instytut Pamięci Narodowej podaje, że Elżbieta Gorajewska jako socjolog zdobywała doświadczenie w moskiewskim Instytucie Socjologii Akademii Nauk Związku Sowieckiego. W jednej z prac badawczych stwierdziła, że młodzież w latach 80. korzystniej ocenia milicję niż opozycję. Od 1996 r. Gorajewska jest dyrektorem zarządzającym Nielsen Audience Measurement, firmy zajmującej się badaniem oglądalności programów telewizyjnych, co ma wpływ na podział miliardów złotych z rynku reklamowego.

O Elżbiecie Gorajewska zrobiło się głośno, gdy jej firma przedstawiła wyniki badań oglądalności „Wiadomości” TVP. Według wspomnianych statystyk po wyborze nowych władz telewizji publicznej liczba widzów zaczęła drastycznie spadać. „Wiadomości” więc zleciły TNS Polska przeprowadzenie badania dotyczącego oglądalności tego programu. Wynikało z niego, że w ubiegły poniedziałek „Wiadomości” obejrzało 4,1 mln osób, czyli o 1,13 mln więcej, niż podał Nielsen Audience Measurement.

Elżbieta Gorajewska w wywiadzie dla Tok FM wyjaśniła, że jej firma bada oglądalność programów za pomocą telemetru zainstalowanego na stałe w mieszkaniach zaledwie 2 tys. właścicieli telewizorów w Polsce, w których mieszka ok. 5400 domowników.

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Wesprzyj niezależne media

W czasach ataków na wolność słowa i niezależność dziennikarską, Twoje wsparcie jest kluczowe. Pomóż nam zachować niezależność i kontynuować rzetelne informowanie.

* Pola wymagane