"Zmień kraj. Idź na wybory" - spot pod takim tytułem emitowano jesienią 2007 r. w głównych stacjach komercyjnych przez 10 dni, również w czasie ciszy wyborczej. Organizacje, które wymyśliły tę "kampanię społeczną" po tym jak zmieniła się władza w kraju - nie ponowiły jej. - Czyżby kręgi zbliżone do światłych nie prowadziły w tym roku akcji profrekwencyjnej pod hasłem "idź na wybory zmień rząd"/prezydenta? - pyta retorycznie Agnieszka Romaszewska.
Emisja spotów w trakcie rządów Prawa i Sprawiedliwości wzywają do "zmiany kraju" oficjalnie promowała tylko udział w wyborach parlamentarnych. Przeprowadziło ją ponad 150 organizacji skupionych w koalicji "21pazdziernika.pl". W jej skład weszły m.in.: Forum Obywatelskiego Rozwoju (jego przewodniczącym Rady jest dziś Leszek Balcerowicz), Fundacja im. Stefana Batorego i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Szefowa tej ostatniej organizacji, Henryka Bochniarz w 2014 r. została odznaczona przez prezydenta Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski.
Plakat akcji:
-
Ponad trzy miliony osób uległo kampanii "Zmień kraj. Idź na wybory". Zachęciła ona do wzięcia udziału w zeszłorocznych wyborach parlamentarnych 10 proc. uprawnionych do głosowania - chwalili się na konferencji prasowej organizatorzy akcji.
Źródło: niezalezna.pl
sp