Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Polityka na koszt podatnika! Sprawdziliśmy, ile kosztuje antyreklama Polskiego Ładu na autobusach

Blisko 25 tysięcy złotych - tyle w grudniu kosztuje podatników kampania reklamowa krytykująca Polski Ład, jaka realizowana jest na łódzkich autobusach. To nie wszystko, bowiem takie same plakaty pojawiły się także na śmieciarkach czy billboardach. Urzędnicy Hanny Zdanowskiej włączyli się do politycznej gry. Szkoda, że płacą za to z publicznych pieniędzy.

Takie reklamy pojawiły się na autobusach. Koszt: blisko 25 tysięcy złotych miesięcznie
Takie reklamy pojawiły się na autobusach. Koszt: blisko 25 tysięcy złotych miesięcznie
fot. Twitter/StachuStachB

Polski Ład nie wszystkim przypadł do gustu - zwłaszcza samorządowcom związanym z Platformą Obywatelską. W Łodzi pojawiły się antyreklamy tego rządowego programu. Pojawiają się one m.in. w postaci naklejek na komunikacji miejskiej.

Wcześniej informowano, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi odmówiło odpłatnego umieszczenia plakatów promujących Polski Ład. W zamian pojawiły się "reklamy"... krytykujące ten program. Prezes MPK Zbigniew Papierski mówił publicznie, że może odmówić umieszczenia reklam bez podania przyczyny. Zapytany o to, dlaczego na autobusach i tramwajach w Łodzi zamiast promocji Polskiego Ładu są plakaty z antyreklamą tego programu, Papierski zmienił temat, mówiąc, że "żadna agencja rządowa nie zwracała się do MPK o umieszczenie plakatów Polskiego Ładu". Później wyszło na jaw, że MPK odrzuciło ofertę "jednej z agencji reklamowych".

Fakt, iż później pojawiła się antyreklama Polskiego Ładu, sprawia, że nie można oprzeć się wrażeniu, iż była to decyzja stricte polityczna.

Postanowiliśmy sprawdzić, ile kosztuje kampania związana z antyreklamą Polskiego Ładu i kto za nią odpowiada.

Jak dowiedział się portal Niezalezna.pl, okazuje się, że za kampanię, która w negatywnym świetle stawia Polski Ład, odpowiada... Biuro Promocji i Nowych Mediów Urzędu Miasta w Łodzi. Urzędnicy Hanny Zdanowskiej koordynują całość działań związanych z przeprowadzeniem tej kampanii, w tym również wynajmują powierzchnie reklamowe na autobusach.

Z informacji, do których dotarliśmy, wynika, że umowa z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym została zawarta 30 listopada 2021 r., z miesięcznym okresem wykonania na kwotę 20 tysięcy złotych. Koszt wyklejenia autobusów to 4,5 tysiąca złotych.

Ale to na pewno nie wszystkie koszty kampanii, bowiem autobusy są tylko jednym z nośników, na których wyklejono plakaty. Pojawiły się one także m.in. na billboardach czy śmieciarkach. Miejski radny Sebastian Bulak mówił portalowi Niezalezna.pl:

Miasto wykorzystuje jako antyreklamy "Polskiego Ładu" wielkie naklejki nawet na śmieciarkach. Jest na nich napisane np. "Polski Ład to inflacja 7,7%". Te reklamy zostały wykupione nawet w windach

Dzisiaj mamy tak naprawdę wojnę, którą samorząd wytoczył rządowi za pieniądze podatników - mówił nam radny Bulak. Jak się okazało, rachunek nie należy do najniższych!

 



Źródło: niezalezna.pl

#Polski Ład #Łódź

Michał Kowalczyk