Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polityka

Inteligencki Trzaskowski nie pasuje do Polaków, prosty Nawrocki - tak. W neoTVP peron już odjechał

Mówią, że jest zbyt wyniosły, że reprezentuje klasę inteligencką, że nie pasuje do Polaków - zastanawiała się nad kandydaturą Rafała Trzaskowskiego Aleksandra Pawlicka, prowadząca program z udziałem Marka Belki. Temu wydźwięk rozmowy zdawał się odpowiadać. - Musi być prosty, przemocowy, w łeb dać komuś. Tak jak Nawrocki - wtórował były premier.

W TVP w likwidacji gościem programu „Trójkąt Polityczny” był we wtorek były premier i prezes NBP Marek Belka. W dyskusji o kampanii wyborczej, padały liczne pytania o Rafała Trzaskowskiego.

Reklama

- Dobry prezydent jakie powinien mieć cechy? – pytała prowadząca, Belka bez zawahania odparł: „Trzaskowski reprezentował Polskę na forum międzynarodowym w sposób znakomity”.

Podobnych peanów padła cała masa. W pewnym momencie widzowie mogli się pogubić, czy nie dyskutują sztabowcy wiceszefa Platformy Obywatelskiej.

- Mówią, że jest zbyt wyniosły, że reprezentuje klasę inteligencką, że nie pasuje do Polaków… - kontynuowała Aleksandra Pawlicka.

- Nie no, oczywiście, ma pani rację. Musi być prosty, przemocowy, w łeb dać komuś. Tak jak Nawrocki - wypalił Belka.

Jak wybrzmiała ta wymiana zdań, zorientowała się druga z prowadzących Renata Grochal. - Aleksandrze chyba chodziło o to, czy inteligent warszawski, syn znanego kompozytora może wygrać wybory w Polsce powiatowej? Jeśli Trzaskowski nie idzie walczyć na swoje boisko, nie idzie do Republiki… - wytknęła politykowi.

- Jest mu trudniej wygrać wybory prezydenckie niż być świetnym prezydentem - ocenił Belka.

Dopytywany, z czego to wynika, odparł: „no bo społeczeństwo nie docenia takich cech jak orientacja w świecie, inteligencja. Chyba osobą, która potrafiło to jakoś połączyć, był Aleksander Kwaśniewski”.

Belka nie podzielał jednak wątpliwości co do nieobecności Trzaskowskiego w Republice. - Tam to jest speluna, a nie normalna walka - podzielił się swoją refleksją na temat największej stacji informacyjnej w kraju.

Reklama