Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Media

Spoty wyborcze kandydatów. To już nie to samo, co kiedyś?

Do rozpoczęcia ciszy wyborczej 12 komitetów wyborczych emituje w TVP i Polskim Radiu spoty swoich kandydatów. Jak ocenia medioznawca dr Krzysztof Grzegorzewski, audycje wyborcze komitetów w mediach publicznych nie mają już takiej ważności oraz nośności psychologicznej, jaką miały w latach 90.

Od 3 maja komitety 13 kandydatów startujących w tegorocznych wyborach prezydenckich mogą nieodpłatnie rozpowszechniać audycje wyborcze w mediach publicznych: w Telewizji Polskiej oraz w Polskim Radiu - oba media w likwidacji.

Reklama

Biuro prasowe TVP w likwidacji poinformowało, że rządowa stacja emituje spoty 12 komitetów wyborczych. "Komitet Marka Jakubiaka nie dostarczył spotu swojego kandydata do Telewizji Polskiej. W tym miejscu emitujemy planszę ze stosowną informacją na ten temat" - wyjaśniono w przesłanej informacji.

Na początku i na końcu emisji spotów pojawia się plansza informująca, że odpowiedzialność za treść i jakość audycji wyborczych ponoszą komitety wyborcze. "W sytuacji ewidentnego naruszenia prawa możemy zgłosić spot odpowiednim służbom" - dodano. Także Polskie Radio w likwidacji poinformowało, że 12 z 13 uprawnionych komitetów dostarczyło mu swoje audycje wyborcze. Spotu nie dostarczył komitet Jakubiaka. Dodano, że wszystkie materiały zostały dopuszczone do emisji.

Jak ocenił medioznawca dr Krzysztof Grzegorzewski, audycje wyborcze komitetów w mediach publicznych nie mają takiej ważności oraz nośności psychologicznej i społecznej, jaką miały w latach 90. Zaznaczył, że nie chodzi o proces wypierania tradycyjnych mediów elektronicznych, ale raczej o dostęp do rozmaitych form dotarcia z przekazem, przede wszystkim w mediach społecznościowych.

Według kodeksu wyborczego media publiczne - programy ogólnokrajowe Telewizji Polskiej i Polskiego Radia (obecnie w likwidacji) - są zobowiązane do rozpowszechniania audycji wyborczych komitetów wyborczych 15 dni przed dniem głosowania w wyborach prezydenckich. W tegorocznych wyborach prezydenckich rozpowszechnianie tych audycji trwa do rozpoczęcia obowiązywania ciszy wyborczej - do 16 maja do godziny 24.00. Pierwsza tura wyborów prezydenckich odbędzie się w niedzielę 18 maja. 
Źródło: niezalezna.pl
Reklama