Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że „Gazeta Polska Codziennie” zdeklasowała „Rzeczpospolitą” pod względem sprzedaży w kioskach.
Najpopularniejszymi dziennikami nadal pozostają „Fakt” i „Super Express”, jednak w pierwszej piątce znalazła się także „Gazeta Polska Codziennie” wyprzedzając m.in. takie tytuły jak „Rzeczpospolita” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że
w listopadzie sprzedaż w kioskach „Gazety Polskiej Codziennie” wynosiła 30 579 egz. i stanowiła aż 98 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.
Analitycy i medioznawcy podkreślają, że
kierowany przez Tomasza Sakiewicza, najmłodszy na rynku dziennik, osiągnął wynik dwa razy wyższy niż dotychczasowi „giganci” w tej branży „Rzeczpospolita” czy „Dziennika Gazeta Prawna”.
Okazuje się, że w listopadzie ub.r. w kioskach „Rzeczpospolita” sprzedawała bowiem zaledwie 15 413 egz., zaś „Dziennik Gazeta Prawna” - 15 041 egz., co stanowiło odpowiednio 21 proc. i 27 proc. sprzedaży ogółem tych tytułów.
W ciągu roku sprzedaż kioskowa „DGP” spadła o 20,5 proc., natomiast „Rzeczpospolita” straciła aż 44,6 proc. - rok wcześniej w tym kanale dystrybucji sprzedawała 27 833 egz.
Źródło: niezalezna.pl,wirtualnemedia.pl
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
pł