Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

GPC sprzedaje się w kioskach dwa razy lepiej niż Rzeczpospolita

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że „Gazeta Polska Codziennie” zdeklasowała „Rzeczpospolitą” pod względem sprzedaży w kioskach.

Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że „Gazeta Polska Codziennie” zdeklasowała „Rzeczpospolitą” pod względem sprzedaży w kioskach.

Najpopularniejszymi dziennikami nadal pozostają „Fakt” i „Super Express”, jednak w pierwszej piątce znalazła się także „Gazeta Polska Codziennie” wyprzedzając m.in. takie tytuły jak „Rzeczpospolita” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w listopadzie sprzedaż w kioskach „Gazety Polskiej Codziennie” wynosiła 30 579 egz. i stanowiła aż 98 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Analitycy i medioznawcy podkreślają, że kierowany przez Tomasza Sakiewicza, najmłodszy na rynku dziennik, osiągnął wynik dwa razy wyższy niż dotychczasowi „giganci” w tej branży „Rzeczpospolita” czy „Dziennika Gazeta Prawna”.

Okazuje się, że w listopadzie ub.r. w kioskach „Rzeczpospolita” sprzedawała bowiem zaledwie 15 413 egz., zaś „Dziennik Gazeta Prawna” - 15 041 egz., co stanowiło odpowiednio 21 proc. i 27 proc. sprzedaży ogółem tych tytułów. W ciągu roku sprzedaż kioskowa „DGP” spadła o 20,5 proc., natomiast „Rzeczpospolita” straciła aż 44,6 proc. - rok wcześniej w tym kanale dystrybucji sprzedawała 27 833 egz.

 



Źródło: niezalezna.pl,wirtualnemedia.pl