Zgubiona recepta, niezapisane dawkowanie leków – takich problemów pozwoli uniknąć Internetowe Konto Pacjenta i e-recepta, która od 8 stycznia 2020 r. zastąpi dotychczasowe papierowe recepty. By zachęcić Polaków do korzystania z tych narzędzi Ministerstwo Zdrowia oraz Centrum Systemów Edukacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) rozpoczęły drugi etap kampanii edukacyjnej pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”. Przez ponad miesiąc w najpopularniejszych stacjach radiowych i telewizyjnych emitowane będą spoty edukacyjne.
Drugi etap kampanii wystartował na początku listopada i potrwa do 8 grudnia. Spot telewizyjny pt. „Samolocik”, którego reżyserem jest Ksawery Żuławski. Obowiązek wystawiania e-recept wchodzi w życie 8 stycznia 2020 r. Spot ma dotrzeć do prawie 20 mln Polaków do ludzi powyżej 25 roku życia.
Kampania telewizyjna i radiowa wspierana jest przez kampanię internetową, prowadzoną od sierpnia w popularnych ogólnopolskich i regionalnych serwisach internetowych i kanałach social mediowych oraz publikacjami artykułów w prasie oraz prasie branżowej, a także kampanią w kinach. Dzięki tak szerokiej kampanii spoty zobaczyło i usłyszało ponad 8 mln osób.