Nawrocki w wywiadzie dla #GP: Silna Polska liderem Europy i kluczowym sojusznikiem USA Czytaj więcej w GP!

Chętniej kupujemy produkty rodzimych firm i stawiamy na jakość

Podczas codziennych zakupów Polacy stawiają przede wszystkim na jakość. Za produkt wysokiej jakości ponad 88 proc. badanych jest skłonnych zapłacić więcej - wynika z badania „Decyzje zakupowe Polaków”.

facebook.com/Teraz Polska

Najnowsze badania dotyczące decyzji konsumenckich Polaków, przeprowadzone przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, pokazują, że najważniejszym kryterium branym pod uwagę przez Polaków podczas zakupu dóbr codziennego użytku jest jakość. W trakcie codziennych zakupów zwraca na nią uwagę ponad 73 proc. badanych. Dla blisko 65 proc. ważna jest także cena produktu, a blisko 40 proc. zwraca uwagę na kraj jego pochodzenia. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.

Jak wskazali autorzy badania, ponad 80 proc. respondentów deklaruje, że podczas codziennych zakupów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, a 90 proc. twierdzi, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. 8 na 10 konsumentów zauważa Godło "Teraz Polska" na produktach/usługach, zwłaszcza na towarach spożywczych (42,6 proc.) i budowlanych (9,8 proc.).

- Produkty i usługi oznaczone Godłem są lubiane przez konsumentów, gdyż są kojarzone z wysoką, stabilną jakością, są oceniane jako produkty rozpoznawalne, a więc popularne, a także pochodzące z Polski. Badania dowodzą, że Godło "Teraz Polska" w czytelny sposób symbolizuje wysoką polską jakość poszukiwaną przez konsumentów – zaznaczył, cytowany w komunikacie, dr Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Według 98 proc. badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z polskim pochodzeniem produktu, a według ponad 96 proc. z jego stabilną jakością. Dla 94 proc. respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu, a dla blisko 70 proc. wiąże się z prestiżem.

Jak wynika z badania, ponad 90 proc. respondentów uważa, że charakterystyczny biało-czerwony znak "Teraz Polska" "jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług".

Ten znak promocyjny przyznawany jest w drodze konkursu produktom i usługom wyróżniającym się na polskim rynku pod względem jakościowym, technologicznym i użytkowym. Jak przypomniał prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył konkurs „Teraz Polska” jest organizowany od blisko 30 lat. Dotychczas nagrodzono łącznie ponad 600 polskich przedsiębiorców.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#"Teraz Polska" #produkty #zakupy #Polska

redakcja