Dawid Posiadło niedawno ujawnił, że zaczyna przygodę z branżą filmową i jest jednym z koproducentów zbierających doskonałe recenzje „(Nie)znajomych” (w kinach od 27 września). Jego klip promujący film osiągnął już prawie 3 mln wyświetleń.
Zaledwie dwóch tygodniach od premiery, teledysk do utworu „Najnowszy klip” Dawida Podsiadły, zapowiadającego film „(Nie)znajomi”, odnotował rekordową liczbę obejrzeń na You Tube (prawie 3 miliony):
Dawid Podsiadło przyzwyczaił już swoich fanów do tego, że w teledyskach porusza ważne społecznie tematy. Tym razem mowa o zjawisku, które dotyka większości z nas: uzależnieniu od telefonów, internetu i portali społecznościowych. Na planszy zamykającej klip możemy przeczytać tekst, który stanowi doskonały komentarz do dzisiejszego świata: „Ponad połowa z nas nie rozstaje się z telefonem komórkowym przez co najmniej 13 godzin w ciągu doby. Niezależnie od tego, czy go używa, czy nie”.
Skoro tak trudno nam się rozstać z telefonem, czy to oznacza, że stał się największym powiernikiem naszych tajemnic? Skoro jesteśmy uzależnieni od smartfonów, być może to właśnie telefony, a nie nasi (nie)znajomi albo partnerzy znają nas najlepiej?
To punkt wyjścia filmu „(Nie)znajomi”, w którym Maja Ostaszewska, Tomasz Kot, Kasia Smutniak, Łukasz Simlat, Aleksandra Domańska, Michał Żurawski i Wojtek Żołądkowicz przekonają się, że przyjaciół należy trzymać blisko, ale telefony jeszcze bliżej, bo wszystko, co w nich przechowujemy, może zostać wykorzystane przeciwko nam.
W trakcie kolacji grupa przyjaciół decyduje się zagrać w nietypową grę. Muszą ujawniać wiadomości przychodzące na ich telefony, a rozmowy przełączać w tryb głośnomówiący. Szybko okazuje się, że każdy z uczestników gry skrywa sekrety, którymi wolałby się z nikim nie dzielić, a na pozór przyjemny wieczór wywraca ich świat do góry nogami.
Film wyreżyserował Tadeusz Śliwa. Autorami adaptacji scenariusza są Katarzyna Sarnowska oraz Tadeusz Śliwa. Dystrybutorem „(Nie)znajomych” jest Dystrybucja Mówi Serwis.