Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Gospodarka

Potężny kij w szprychy... CPK. Wilk pisze o sabotażu: „Nie mamy już czasu na powtórne analizy”

"Polski nie stać aby budować KDP przez kolejnych 30 lat - powolutku, stopniowo, na spokojnie. Polski nie stać aby przez bezwartościowe dywagacje tracić kluczowe szanse rozwojowe Polacy chcą mieszkać w normalnym, nowoczesnym kraju - a nie w prowincjonalnym skansenie rodem z lat 80-tych" ​- napisał w mediach społecznościowych Maciej Wilk, były wiceprezes PLL LOT, odnosząc się do najnowszych zapowiedzi Zbigniewa Szafrańskiego. Szef Rady Nadzorczej spółki CPK stwierdził, należy wstrzymać prace nad częścią kolejową projektu CPK.

Autor: Anna Zyzek

Tajemnicą nie jest, że projekt Centralnego Punktu Komunikacyjnego, a przede wszystkim - jego dokończenie - to dla obecnej ekipy rządzącej sól w oku. Co i rusz słyszymy o kolejnych krokach, mających na celu opóźnienie, a najlepiej - zatrzymanie prac. 

Reklama

Kolejnym autentycznym przykładem jest decyzja szefa Rady Nadzorczej spółki CPK, Zbigniewa Szafrańskiego, który przekazał, że koncepcja kolejowych szprych idzie do kosza, o czym poinformował kilka dni temu "Dziennik Gazeta Prawna". Ta decyzja wzbudziła wiele kontrowersji.

"Wystarczy jeden rzut oka"

Głos w sprawie zabrał również były dyrektor operacyjny PLL LOT - Maciej Wilk.

"Przewodniczący Rady Nadzorczej CPK Zbigniew Szafrański zapowiada wstrzymanie prac nad częścią kolejową projektu celem przeprojektowania sieci kolejowych"

– napisał na wstępie obszernego wpisu na platformie X.

I jak wskazał dalej, "wystarczy jednak jeden rzut oka na mapę, żeby zobaczyć, że w CPK wcale nie zbiegają się wszystkie linie kolejowe, lecz ledwie: 🚆KDP Y - Warszawa - Łódź - Poznań/Wrocław; 🚆CMK - przedłużenie na północ, zgodnie z planami jeszcze z lat '70; 🚆istniejąca linia Warszawa - Poznań; 🚆nowa linia Radom - Rzeszów". "Pozostałe linie kolejowe zbiegają się w Warszawie" - podkreślił.

"Również cała narracja o rzekomo "przeskalowanym dworcu kolejowym" pod lotniskiem jest niczym innym jak ZASŁONĄ DYMNĄ. Przeprojektowanie dworca z 6 peronów do 4 pozwoli zaoszczędzić w porywach 1% kosztów budowy lotniska, a spowoduje opóźnienie inwestycji o kilka lat - w sytuacji, gdy każdy rok opóźnienia projektu oznacza MILIARDY ZŁOTYCH utraconych korzyści"

– pisze dalej Wilk.

Zacytował również słowa Szafrańskiego, który twierdzi, że "teraz należy skupić się na dobrym przygotowaniu i realizacji KDP Warszawa - Łódź, które trzeba traktować jako praktyczny poligon doświadczalny".

W ocenie byłego wiceprezesa PLL LOT - "mamy przez to rozumieć, że NIEDASIĘ zbudować porządnej sieci KDP szybciej niż do 2050".

​ "Nie mamy już czasu na powtórne analizy. Polski nie stać aby budować KDP przez kolejnych 30 lat - powolutku, stopniowo, na spokojnie. Polski nie stać aby przez bezwartościowe dywagacje tracić kluczowe szanse rozwojowe Polacy chcą mieszkać w normalnym, nowoczesnym kraju - a nie w prowincjonalnym skansenie rodem z lat 80-tych" ​

– wskazał, podkreślając, że Zbigniew Szafrański jest "zawodowo związany z transportem kolejowym od 1983”, toteż sposoby jego rozumowania na temat KDP straciły już aktualność...


Oglądaj Telewizję Republika na żywo:


 

Autor: Anna Zyzek

Źródło: niezalezna.pl, twitter.com
Reklama