Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Prototyp samochodu wyścigowego nowej generacji od francuskiej marki motoryzacyjnej

Kilka dni temu PEUGEOT zaprezentował Hypercar 9X8 – prototyp samochodu wyścigowego następnej generacji, który ma zadebiutować w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych FIA (WEC) w 2022 roku. Wyjątkowo wydajny energetycznie, napędzany silnikiem hybrydowym i wyposażony w napęd na wszystkie koła PEUGEOT 9X8 jest częścią opracowanej przez PEUGEOT strategii Neo-Performance, która ma oferować najwyższe osiągi zarówno w samochodach seryjnych jak i wyścigowych. 

mat. pras.



PEUGEOT 9X8 jest nowym bolidem marki przeznaczonej do wyścigów długodystansowych. W tej dyscyplinie zastąpi modele PEUGEOT 905 i PEUGEOT 908, zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Le Mans odpowiednio w latach 1992 i 1993 oraz w roku 2009. Jako następca swoich znakomitych poprzedników PEUGEOT 9X8 ma za zadanie utrwalić pozycję producenta w sportach samochodowych, na którą zapracowało wiele łatwo rozpoznawalnych modeli o wysokich osiągach i silnej identyfikacji wizualnej.
Model 9X8 jest projektem marki, który powstał na bazie koncepcji Neo-Performance. To połączenie kwintesencji modelu sportowego, technologicznego know-how wykorzystanego w modelu seryjnym, wysokiej efektywności energetycznej i perfekcyjnej stylistyki.

 

Bezprecedensowa w świecie sportów samochodowych, ścisła współpraca między zespołami designerów i inżynierów z PEUGEOT i PEUGEOT Sport miała decydujące znaczenie w poszukiwaniu nowych rozwiązań aerodynamicznych i stylistycznych oraz zaprojektowaniu oryginalnej linii nadwozia. Wiele miesięcy trwała intensywna współpraca, zanim inżynierzy z działu rozwoju pod kierownictwem Oliviera Jansonniego, dyrektora technicznego PEUGEOT Sport, oraz designerzy pod kierownictwem Matthiasa Hossanna, dyrektora ds. designu PEUGEOT, zaprezentowali główne założenia i koncepcję aerodynamiczną PEUGEOT 9X8.

Taki sposób działania jest konsekwencją nowego regulaminu Le Mans Hypercar (LMH), wprowadzonego przez FIA i ACO w miejsce regulaminu królującej dotąd kategorii LMP1. Daje on większą swobodę w profilowaniu powierzchni aerodynamicznych, zachęca do radykalnie nowego sposobu myślenia i projektowania innowacyjnych samochodów, stwarzając zarazem większe pole do popisu dla designerów. Inżynierowie i designerzy natychmiast wykorzystali okazję, by radykalnie zmienić procesy twórcze, zerwać z dotychczasowymi kanonami i stworzyć model PEUGEOT, który otwiera nowy rozdział w historii hipersamochodów.
 

 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #peugeot #wyścig #samochód hybrydowy #nnowe technologie

Paweł Kryszczak