10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Ważna droga w Krośnie oddana do użytku

W Krośnie (Podkarpackie) zakończyła się przebudowa biegnącego przez miasto odcinka drogi krajowej nr 28. Inwestycja, która kosztowała 54 mln zł, trwała prawie dwa lata. 36 mln zł pochodziło ze środków rządowych, a pozostałe wygospodarował samorząd.

https://www.krosno.pl/

Z udziałem m.in. wiceministra infrastruktury Rafała Webera i władz samorządowych Krosna inwestycje przekazano do użytku.

Jak zaznaczył wiceminister Weber, istotnym elementem działania resortu infrastruktury jest "wspieranie samorządowców w tym, aby usprawniali, poprawiali układy komunikacyjne wewnątrz miast".

"Właśnie z taką radykalną poprawą układu komunikacyjnego mamy do czynienia w Krośnie. Cieszę się z tego faktu, że ministerstwo infrastruktury środkami rządowymi mogło wesprzeć to wielkie przedsięwzięcie polegające na przebudowie drogi krajowej nr 28, która jest w zarządzie administracyjnym miasta Krosna"

– mówił Weber.

Dodał, że "polskie państwo w maksymalny sposób wspiera inwestycje samorządowe". "Dostrzega problemy na drogach samorządowych i robi wszystko, aby je wspólnie z samorządami rozwiązywać" – zauważył.

Podkreślił, że dzięki inwestycji poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego. "Cel zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim tym, którzy przejeżdżają przez Krosno odcinkiem dk 28 został osiągnięty" – powiedział Weber.

Wiceminister przypomniał, że jego resort "cyklicznie, corocznie wspiera samorządowców w tym, aby poprawiać jakość komunikacyjną gmin, powiatów, województw". Do samorządowców zaapelował, "aby aplikować o kolejne środki finansowe".

Jak poinformował wiceprezydent Krosna Tomasz Soliński, "w ramach inwestycji dobudowano nową jezdnię wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi". Wymieniono nawierzchnie na całym odcinku, wykonano nowe węzły komunikujące tereny przemysłowe z mieszkaniowymi. "Inwestycja znacząco podniosła dostępność dla mieszkańców, przedsiębiorców i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego" - stwierdził.

Najtrudniejszym i czasochłonnym elementem inwestycji był wiadukt drogowy na linią kolejową. Dodatkowo powstały drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, ekrany dźwiękochłonne oraz nowoczesne oświetlenie.

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

dp