Wszystko tu jest luksusowe, ładne, błyszczące. Producent nie oszczędzał ani na materiałach, ani na technice. Samochód wyposażony jest standardowo pod względem bezpieczeństwa we wszystko, co może ratować nam w razie nieszczęścia zdrowie i życie. W wersji elegance mamy do dyspozycji trójstrefową klimatyzację, doskonałej jakości sprzęt grający i komputer pokładowy. Brakuje niestety nawigacji, za którą już trzeba słono dopłacić. Volkswagen Arteon w wersji kombi czy jak zwie producent – shooting brake to piękne auto, które spokojnie może być oznaką prestiżu i zamożności posiadacza. Oczywiście o ile ktoś takiej oznaki potrzebuje.
Testowaliśmy najmocniejszą wersję auta z dwulitrowym turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 272 koni mechanicznych oraz napędem 4x4 (mechanizm różnicowy w standardzie).
Jazda tym Volkswagenem klasy średniej jest czystą przyjemnością. Dzięki wielu trybom jazdy możemy w zależności od tego, jaka część naszego charakteru w duszy nam zagra, jeździć na wiele sposobów. Tradycyjny, eko, sportowy, indywidualny i z użyciem napędu na wszystkie koła, choć z jazdą poza utwardzanymi drogami bym się nie rozpędzał – prześwit 13,8 cm to nie jest to, co terenowe tygrysy lubią najbardziej. Nikt nie lubi mieć przecież przeoranego podwozia.
W środku, jak wspomniałem, pełny luksus, przewygodne fotele w pierwszym i drugim rzędzie, cisza, bo wyciszenie auta znakomite. Wiele umilaczy podróży. Do tego duży bagażnik i wygląd, który wiele obiecuje i co obecnie w takich przypadkach nieczęste, te obietnice spełnia.
Jeśli mielibyśmy się do czegoś przyczepić, to trudno jednak liczyć na obiecywane przez producenta średnie spalanie rzędu 8 litrów. Raczej zbliżać się będzie do litrów dziesięciu. Za to kultura pracy silnika – wzorowa.
Dane TECHNICZNE:
Silnik 1984 ccm
Moc 200 kW/272 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s.
Prędkość max. 250 km/h
Moment obrotowy (Nm) 350/2000-5400 obrotów na min.
Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 8 l/100 km
Masa własna/ Dopuszczalna masa 1727/2280 kg
Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4866/1871/1462
Pojemność bagażnika 565-1652 l
Ceny auta od 173 490 zł (2.0 TSi 190 KM DSG Elegance)
Samochód testowy ok. 250 000 zł
Wyposażenie m.in. 7 poduszek, klima aut. trzystrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania (kamera w opcji), nawigacja (opcja), blokada mechanizmu różnicowego i wiele innych