Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach: BMW i4 M50 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 24 – 19 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km, BMW i4 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20 – 16 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.
Unikalna na tle konkurencji pełna harmonia pojazdu dzięki zastosowaniu zintegrowanych komponentów napędu i układu jezdnego oraz wieloletniemu know-how uznanego producenta wyjątkowo sportowych samochodów klasy premium. Typowa dla marki dynamika jazdy, wykraczająca daleko poza szybkie przyspieszanie podczas jazdy na wprost, łączy się z doskonałym komfortem jazdy na długich dystansach.
Typowe dla BMW zrównoważone połączenie między sportowym charakterem a praktycznością podczas pokonywania długich tras: wydajna technologia napędowa i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają zachwycającą dynamikę jazdy i duży zasięg także bez nieproporcjonalnie dużych i ciężkich akumulatorów.
BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Zoptymalizowana pod względem masy i jednocześnie bardzo sztywna konstrukcja karoserii. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne ze współczynnikiem CX na poziomie 0,24.
Nowa, precyzyjnie dostosowana do koncepcji pojazdu technika układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi w wyposażeniu standardowym. Wyjątkowa trakcja i stabilność jazdy podczas bardzo dynamicznych manewrów dzięki ograniczeniu poślizgu kół w pobliżu aktuatora po raz pierwszy w połączeniu z elektrycznym napędem na wszystkie koła. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.
Technologia napędu BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Silniki elektryczne są zbudowane na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Gęstość mocy do 2,14 kW/kg, spontaniczne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów.
BMW i4 M50 z funkcją Sport Boost dla zapewnienia wyjątkowo dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm i przyspieszeniu 5,9 s.
Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50.