Gazeta Polska: Oni obawiają się Karola Nawrockiego. Atak metodami rosyjskimi nie był przypadkowy Czytaj więcej!

Ruszyły dostawy najnowszej wersji Mustanga

Koncern Ford poinformował, że ruszyły pierwsze dostawy nowego Mustanga Mach 1.

mat. pras.

Osiągi najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie zostały w Mustangu Mach 1 jeszcze poprawione, dzięki specjalnie zestrojonemu 5,0-litrowemu silnikowi V8, dysponującemu mocą 460 KM oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów. Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze.

Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a zwiększona o 22 proc. w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach. Po raz pierwszy trafia do Europy limitowana seria modelu, sygnowana legendarnym emblematem Mach 1. Wraz z nią fani samochodów wyczynowych otrzymują drapieżny design, wyścigowe osiągi i niezbędne na torze elementy wyposażenia.

Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga Mach 1 wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr./min. Oprogramowanie modułu sterującego dostrojono dla uzyskania efektu podbicia mocy.

Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność na torze.

Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym, a dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze i bardziej precyzyjne, do czego przyczynia się także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda, wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.

Obie skrzynie biegów wyposażone są w specjalną chłodnicę oleju, wspiera je układ chłodzenia tylnej osi oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia płynną dystrybucję momentu obrotowego na koła. w układzie 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zastosowano drugą chłodnicę oleju, chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 proc.

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #premiera

albicla.com@ Konrad Wysocki