KSIĄŻKA | ZGODA - rząd i służby Tuska w objęciach Putina Zamów zanim Tusk zakaże tej książki!

E-Transit zostanie poddany testom

Wkrótce zostaną rozpoczęte pierwsze europejskie testy nowego E-Transita – w pełni elektrycznej wersji samochodu dostawczego Forda.

mat. pras.

Prototypowe E-Transity dołączą do flot klientów Forda, w których będą eksploatowane w rzeczywistych, trudnych warunkach przez duże firmy z branży dostaw do supermarketów, dostaw towarów do domu klienta, usług pocztowych i usług komunalnych na terytorium Niemiec, Norwegii i Wielkiej Brytanii.

Prototypy przeznaczone do testów zostaną zmontowane w globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii. Znajdą się wśród nich wersje van oraz z kabiną na podwoziu z zabudowanymi chłodniami, kontenerami, skrzyniami ładunkowymi w różnych wersjach oraz ze specjalistycznym wyposażeniem przedziałów ładunkowych. Europejscy nabywcy E-Transitów otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, długości pojazdu, wysokości dachu i masy całkowitej – łącznie 25 możliwych wariantów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów Forda.

Przestrzeń ładunkowa E-Transita jest identyczna, jak w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co ułatwi wykonywanie zabudów specjalnych i umożliwi operatorom flot eksploatujących Transity ponowne wykorzystanie istniejących zabudów w całkowicie elektrycznym samochodzie dostawczym. Pierwszy w branży system ProPower Onboard dostarczy do 2,3 kW mocy do zasilania urządzeń elektrycznych poprzez standardowe gniazda, zainstalowane w kabinie i w przestrzeni ładunkowej. Przewidywana ładowność wynosi do 1616 kg dla samochodów z nadwoziem van i do 1967 kg dla modeli z kabiną i podwoziem do zabudowy.

Całkowicie elektryczny układ napędowy E-Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasięgu w cyklu WLTP do 350 km. osiąganym dzięki takim rozwiązaniom zwiększającym zasięg, jak tryb jazdy Eco i programowane wstępne klimatyzowanie wnętrza.

Operatorzy flotowi dodatkowo otrzymają nowe rozwiązania systemu SYNC 4, w tym łatwy w obsłudze 12-calowy ekran i opcjonalny system nawigacji w chmurze, z przyszłymi ulepszeniami systemu, dokonywanymi dzięki automatycznym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.

Ford szacuje, że koszty eksploatacji samochodu będą o około 40 procent niższe w porównaniu do modeli wyposażonych w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi serwisowej.

Europejskie testy prowadzone przez klientów Forda są częścią szeroko zakrojonego programu rozwojowego E-Transita, realizowanego przed jego wprowadzeniem na rynek wiosną 2022 roku.

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #innowacje #technologie

albicla.com@ Konrad Wysocki