Captur z hybrydą oferuje bardzo dobre przyspieszenie, możliwość jazdy w trybie zupełnie bezemisyjnym przez ok. 50 km, a w trybie hybrydowym, czyli korzystając z trzech (dwóch elektrycznych i spalinowego) silników spalanie rzędu 1,5-2 litry benzyny na sto kilometrów. Coś absolutnie nie do uzyskania przez dowolne auto z tradycyjnym napędem. Ładowanie do pełna elektrycznego ogniwa z domowego gniazdka zajmuje ok. 4,5 godziny, z gniazda szybkiego trzy razy mniej. A to właśnie naładowany silnik elektryczny jest gwarancją ww. niskiego spalania. Autem można wprawdzie jeździć z wyładowanym jednym z silników elektrycznych, ale wtedy spalanie skoczy do 6 litrów benzyny na 100 km.
Przyspieszenie to ok. 10 sekund od zera do 100 km na godzinę. Samochód oferuje też w ramach swoich łączonych (92 spalinowy plus 67 elektryczny) niemal 160 KM dużą elastyczność. Niestety, aby pomieścić baterie, Captur musiał mocno ograniczyć możliwości ładunkowe. Ok. 300 litrów bagażnika to o przeszło 100 litrów mniej niż w „normalnych” wersjach. Albo ekologia albo bagaże. Coś za coś.
Dane TECHNICZNE:
Silnik: 1598 ccm
Moc 117kW/160 KM (92 KM silnik spalinowy plus 67 KM silnik elektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Prędkość max. 173 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym)
Moment obrotowy (Nm/obroty) 205/200-1677
Zasięg na napędzie elektrycznym: ok.55 km
Spalanie (cykl mieszany): ok. 2 l/100 km
Masa własna/ Dopuszczalna masa: 1500/2200 kg
Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4227/1797/1576
Pojemność bagażnika 265–379 l
Ceny auta od (ZEN TCe 90 KM) 73 900 zł
Samochód testowy: ok. 132 900 zł
Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut., ABS, system multimedialny, ESP, nawigacja, czujniki parkowania, kamera cofania, karta renault hands free