KSIĄŻKA | ZGODA - rząd i służby Tuska w objęciach Putina Zamów zanim Tusk zakaże tej książki!

Coś za coś [NASZ TEST, GALERIA]

Przyzwyczailiśmy się już do hybryd na naszych drogach? Chyba tak, bo są one obecne już od wielu lat. Ludzi zainteresowanych tego typu autami też jest coraz więcej. Co ich przyciąga? Oczywiście poza tym, że chcą być w zgodzie z ekologią i modą? Pewnie to, ze takie auto może poruszać się bardzo cicho, a jego spalanie będzie niebywale niskie. Takim autem właśnie jest hybryda plug in w opakowaniu Renault Captura. O Capturze pisaliśmy już niejednokrotnie; więc tutaj krótko. Moim zdaniem to najładniejsze i najbardziej udane z aut oferowanych przez Renault. Niemal idealny crossover dla czteroosobowej rodziny o ciekawych „suwowatych” kształtach, który dzięki mocarnym nadkolom i dużym kołom udaje nawet większego niż jest.

fot. Tomasz Jędrzejowski

Captur z hybrydą oferuje bardzo dobre przyspieszenie, możliwość jazdy w trybie zupełnie bezemisyjnym przez ok. 50 km, a w trybie hybrydowym, czyli korzystając z trzech (dwóch elektrycznych i spalinowego) silników spalanie rzędu 1,5-2 litry benzyny na sto kilometrów. Coś absolutnie nie do uzyskania przez dowolne auto z tradycyjnym napędem. Ładowanie do pełna elektrycznego ogniwa z domowego gniazdka zajmuje ok. 4,5 godziny, z gniazda szybkiego trzy razy mniej. A to właśnie naładowany silnik elektryczny jest gwarancją ww. niskiego spalania. Autem można wprawdzie jeździć z wyładowanym jednym z silników elektrycznych, ale wtedy spalanie skoczy do 6 litrów benzyny na 100 km. 

Przyspieszenie to ok. 10 sekund od zera do 100 km na godzinę. Samochód oferuje też w ramach swoich łączonych (92 spalinowy plus 67 elektryczny) niemal 160 KM dużą elastyczność. Niestety, aby pomieścić baterie, Captur musiał mocno ograniczyć możliwości ładunkowe. Ok. 300 litrów bagażnika to o przeszło 100 litrów mniej niż w „normalnych” wersjach. Albo ekologia albo bagaże. Coś za coś.

Dane TECHNICZNE:

Silnik: 1598 ccm

Moc 117kW/160 KM (92 KM silnik spalinowy plus 67 KM silnik elektryczny

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s

Prędkość max. 173 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym)

Moment obrotowy (Nm/obroty) 205/200-1677

Zasięg na napędzie elektrycznym: ok.55 km

Spalanie (cykl mieszany): ok. 2 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa: 1500/2200 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4227/1797/1576

Pojemność bagażnika 265–379 l

Ceny auta od (ZEN TCe 90 KM) 73 900 zł 

Samochód testowy: ok. 132 900 zł 

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut., ABS, system multimedialny, ESP, nawigacja, czujniki parkowania, kamera cofania, karta renault hands free

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #innowacje #technologie

albicla.com@ Igor Szczęsnowicz