​Kłamliwa wrzutka Krzysztofa Brejzy. „Uaktywnia się lobby związane z WSI”

  

Poseł Platformy Obywatelskiej Krzysztof Brejza posłużył się kłamstwem, aby zaatakować Michała Rachonia. Dziennikarz Telewizji Publicznej żąda przeprosin. - Widać że uaktywniło się lobby związane z WSI – komentuje redaktor naczelny Gazety Polskiej Tomasz Sakiewicz.

Dzisiejszym gościem Poranka w TVP Info był poseł Krzysztof Brejza z PO. Rozmowa dotyczyła bieżących wydarzeń politycznych. Po zakończeniu rozmowy poseł wtrącił:

- Nie chcę pan jeszcze o Amber Gold?

- Bardzo chętnie. Czas już się skończył. Wrócimy jeszcze na pewno do tematu Amber Gold - odpowiedział Rachoń.

- Szkoda panie redaktorze. Bardzo ciekawa firma Bonivest, która promowała Amber Gold. W Sopocie... w Gdyni, pamięta pan mecz koszykówki, który pan również promował jako manager tej firmy współpracującej z tą firmą - kontynuował Brejza. 


W 2011 roku w Gdyni odbył się mecz gwiazd Euroligi. Rachoń był szefem biura prasowego tego meczu. Pracował na zlecenie Polskiego Związku Koszykówki. Firma Bonivest nie miała żadnych związków z firmą Amber Gold.  



Krzysztof Brejza posłużył się kłamstwem związanym z aferą Amber Gold. Podważa to jego mandat do zasiadania w komisji śledczej wyjaśniającej aferę. Michał Rachoń wydał krótkie oświadczenie.

W związku z wypowiedzią Posła Krzysztofa Brejzy przygotowywane jest pismo przedprocesowe z żądaniem przeprosin, jeśli Pan Poseł Brejza nie zdobędzie się na uczciwość w tej sprawie, to pozew przeciwko Panu Posłowie Brejzie trafi do sądu, gdyż jego wypowiedź to kłamstwo – pisze w oświadczeniu Rachoń.

Na początku 2016 roku w skontrolowanych sejfach Centrum Eksperckiego ds. Kontrwywiadu NATO znaleziono dokumenty niezwykle podobne do interpelacji, które w Sejmie składali posłowie Platformy Obywatelskiej m.in. Krzysztof Brejza. Poseł złożył interpretację, która była identyczna do tej, która została znaleziona w sejfach.

- Widać że uaktywniło się lobby związane z WSI. Krzysztof Brejza, niemalże rzecznik SKW z czasów rządów Donalda Tuska zaatakował kompletnie wyssanymi z palca zarzutami dziennikarza Telewizji Polskiej Michała Rachonia. Widać wyraźnie uaktywnienie się wojskówki wokół mediów. Chodzi o to, żeby tacy dziennikarze zostali osłabieni, a programy z udziałem Rachonia mają wysoką oglądalność. Ma to również związek z tym, że coraz więcej ważnych faktów dla sprawy Smoleńska wypływa. Są one bardzo niewygodne dla środowiska byłych WSI  – komentuje Tomasz Sakiewicz. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Niemcy: May poniosła porażkę

/ karlher

  

Komentując w sobotę zapowiedź dymisji brytyjskiej premier Theresy May, niemiecka prasa jednogłośnie ogłasza jej porażkę. Wskazują, że jedną z jej przyczyn było zbyt późne wyciągnięcie ręki szefowej konserwatystów do opozycyjnej Partii Pracy.

"Brytyjska premier za późno zaczęła szukać ponadpartyjnego kompromisu w sprawie brexitu. Niestety, o wiele za późno wytłumaczyła swojej frakcji, parlamentowi i obywatelom, że również podczas negocjacji warunków wyjścia Wielkiej Brytanii z UE konieczne są bolesne kompromisy. Płaci za to swoim urzędem"

– pisze lewicowo-liberalny "Süddeutsche Zeitung".

Monachijski dziennik przewiduje, że następcą May może zostać twardy zwolennik brexitu, były szef brytyjskiego MSZ Boris Johnson, i zagrozi Brukseli wyjściem swojego kraju z Unii bez umowy.

"UE nie może dać się zastraszyć. Termin wyjścia został ustalony na 31 października. Jeśli Brytyjczycy poproszą o kolejne przesunięcie, to Bruksela powinna się zgodzić. W żadnym razie nie wolno jednak UE zgodzić się na otwarcie wynegocjowanej już umowy. To tylko umacniałoby iluzję, że bezbolesny brexit jest możliwy"

– podsumowuje gazeta.

Premier May zapowiedziała w piątek, że 7 czerwca ustąpi ze stanowiska szefowej Partii Konserwatywnej, uruchamiając proces wyboru jej następcy. Nowy szef torysów przejmie po niej także urząd premiera.

Przemawiając na Downing Street, May przyznała: "Jest i zawsze będzie dla mnie źródłem głębokiego żalu, że nie byłam w stanie zrealizować brexitu".

Premier będzie pełnić urząd do czasu zakończenia procesu wyboru nowego lidera ugrupowania, czyli od czterech do sześciu tygodni. Selekcji dokonają najpierw posłowie Partii Konserwatywnej, którzy zawężą listę kandydatów do dwóch, a ostateczna decyzja należeć będzie do 125 tys. szeregowych członków ugrupowania.

Konserwatywny "Frakfurter Allgemeine Zeitung" nie szczędzi słów krytyki pod adresem odchodzącej szefowej rządu.

"May pozostawia po sobie wielką porażkę. Pozostanie w pamięci jako brexitowa premier, która nie przeprowadziła brexitu. Przez prawie trzy lata, podczas których pełniła swoją funkcję, Zjednoczone Królestwo dreptało w miejscu"

– ocenia.

Zdaniem gazety z finansowej stolicy Niemiec żmudny proces brexitu wyssał całą siłę i witalność z Theresy May. "Łzy, które pojawiły się w jej oczach podczas krótkiego pożegnalnego przemówienia, były też łzami wyczerpania" – współczująco wnioskuje "FAZ".

Berliński "Tagesspiegel", dokonując podsumowania kadencji May, dochodzi do konkluzji, że minęła ona pod znakiem fatalnych błędów w obliczeniach.

"Kiedy w tym tygodniu May wystąpiła z ostatnią desperacką propozycją wobec opozycyjnej Partii Pracy, sugerując drugie referendum, już dawno była przegrana. Wydana na pastwę taktycznych gierek przeciwników w szeregach własnego ugrupowania i laburzystów"

– puentuje najpopularniejszy dziennik w stolicy Niemiec.

Wielka Brytania powinna opuścić Unię Europejską najpóźniej 31 października br., ale zmiana na stanowisku szefa rządu może doprowadzić do kolejnego przedłużenia tego terminu, jeśli nowy premier – prawdopodobnie bardziej eurosceptyczny od May – będzie próbował renegocjować wypracowane ze Wspólnotą porozumienie.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl