W redakcji przy ul. Czerskiej w Warszawie mają nie lada problem. Choć dwoją się i troją, żeby pozyskać czytelników, sprzedaż „Gazety Wyborczej” i tak spada. Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, należący do spółki Agora tytuł zanotował największy spadek w zestawieniu. Za to „Gazeta Polska Codziennie” ma się coraz lepiej.

Ostatnio, żeby uatrakcyjnić wydanie i przy okazji zarobić, „GW” postanowiła wykorzystać nawet wizytę papieża Franciszka w Polsce. Do jednego z numerów dołączali numizmat z mosiądzu. „Cena numizmatu i „Wyborczej” – 14,99 zł” – zachęcano na facebookowym profilu portalu Wyborcza.pl.

Chyba robią, co mogą, bo najwyraźniej chętnych do kupowania „GW” jest coraz mniej.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Wyborczej” w czerwcu tego roku zmniejszyła się o 13,48 proc. – najbardziej w zestawieniu. Co więcej, „Gazeta Wyborcza”, a także „Fakt” i „Super Express”, zanotowały najniższą miesięczną sprzedaż w historii.

Natomiast na plusie znalazły się tylko dwa tytuły – „Gazeta Polska Codziennie” oraz „Przegląd Sportowy”.