I o to ten cały wrzask? Agora straci miliony po wycofaniu rządowych reklam

W latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę w prasie, radiu, telewizji i internecie ponad 260 mln złotych.

Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska
W latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę w prasie, radiu, telewizji i internecie ponad 260 mln złotych. „To dwa razy więcej niż wszystkie ministerstwa w poprzednim odstępie czasowym” – piszą autorzy analizy opublikowanej w portalu jagiellonski24.pl. Z tej puli największa kwota przypadła koncernowi Agora SA, wydawcy „Gazety Wyborczej”.
 
Portal zauważa, że 29 września br. wszystkie 17 ministerstw otrzymało wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Jednak do momentu publikacji raportu na pytania odpowiedziało tylko 12 resortów.

Większość instytucji nie uwzględnia prośby zawartej w zapytaniu. Udostępniają informacje na swój sposób, pomimo dokładnego wskazania celu i zakresu pytania. Wysyłają zestawienia, ale bez uwzględnienia konkretnych tytułów medialnych, a jedynie domów mediowych, które tylko pośredniczą w transakcjach. Inne informują, że takiego zestawienia w ogóle nie prowadzą. Reszta na wiadomości nie odpisuje – nie zdążyła odpowiedzieć do dziś (po dwóch miesiącach) – lub wysyła nienadające się do analizy zestawienie

– czytamy na stronie.

Tyle rząd płacił mainstreamowym mediom za reklamę. W czołówce „Wyborcza” i TVN

Z uzyskanych informacji wynika, że spośród czterech segmentów (prasy, radiofonii, telewizji i internetu), instytucje najczęściej korzystają z usług stacji telewizyjnych. Trafiło do nich 79 mln zł. Najwięcej wśród resortów, które odpowiedziały portalowi, na cele promocyjne (137 mln zł.) wydało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
 
Wśród gazet dziennych ministerstwa najczęściej wolały reklamować się w Agorze, która otrzymała prawie 5 mln zł. Po wydawcy „Gazety Wyborczej” uplasowała się spółka Gremi Bussines Communication (wydawca m.in. dziennika „Rzeczpospolita”) – 3,5 mln zł (w tym 24 tys. zł za reklamę w tygodniku „Uważam Rze”). A na trzecim niemiecko-szwajcarski koncern Medialny Axel Springer (wydawca m.in. dziennika „Fakt” i tygodnika „Newsweek”) z 3,2 mln zł.
 
PORAŻAJĄCY RAPORT. Zobacz ile wydaje rząd w mainstreamowych mediach

Kancelaria Prezydenta z 257 tys. zł, które przeznaczyła na komunikaty i ogłoszenia w środkach masowego przekazu, 161 tys. zł przekazała na reklamy w Agorze, a 96,5 tys. wydawcy „Super Expressu” – grupie ZPR Media. Podobnie Kancelaria Senatu, która z 140 tys. zł, 100 tys. zł przekazała do „Gazety Wyborczej”, a 34,5 tys. zł do „Rzeczpospolitej”. Od Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii Sejmu odpowiedzi nie otrzymaliśmy

– podał portal.


fot. twitter.com

Niedawno w sieci pojawiły się pogłoski, że w najbliższym czasie z prenumeraty „Gazety Wyborczej” (Agora) i promowania się w tym dzienniku mają zrezygnować instytucje rządowe oraz spółki Skarbu Państwa. Podobne głosy dotyczyły również tygodnika „Newsweek”.

 

Źródło: wirtualnemedia.pl,niezalezna.pl,jagiellonski24.pl

oa
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo