"Gazeta Polska" opisała interesy rodziny Gradów. Syn ministra w rządzie Tuska zapowiedział pozew

"Gazeta Polska" w ubiegłym tygodniu opisała, jak spółki związane z byłym ministrem w rządzie Donalda Tuska, Aleksandrem Gradem, zarobiły w czasach rządów Zjednoczonej Prawicy miliony na kontraktach ze spółkami energetycznymi. Sprawy opisane przez "GP" są przedmiotem zainteresowania śledczych. Tymczasem tekst Piotra Nisztora nie spodobał się synowi Aleksandra Grada, który zapowiedział pozew przeciwko "Gazecie Polskiej".

"Spółki związane z byłym ministrem Donalda Tuska już za rządów Zjednoczonej Prawicy zarobiły miliony na kontraktach z państwowymi spółkami energetycznymi. Śledczy sprawdzają, czy w latach 2016–2017 przy ich zawieraniu nie dochodziło do korupcji i nieuczciwej konkurencji, a także czy nie były one realizowane dzięki… przywłaszczonej technologii" - pisał na łamach wydanej 13 lipca 2022 r. "Gazety Polskiej" Piotr Nisztor.

"Gazeta Polska" przypomniała, że 60-letni Aleksander Grad przez cztery lata zasiadał w fotelu ministra skarbu. Potem kierował państwową spółką mającą wybudować w Polsce elektrownię atomową. Obecnie jest związany z zarządzaną przez syna Pawła grupą MGGP, świadczącą usługi inżynieryjne, w tym m.in. wykonywanie zdjęć lotniczych. Od 2020 r. były minister zasiada w radach nadzorczych nie tylko spółki MGGP, ale także podmiotów zależnych: MGGP Aero i Vimap.

Z ustaleń "GP" wynika, że obydwie firmy pod rządami Zjednoczonej Prawicy zarobiły miliony na kontraktach z kontrolowanymi przez Skarb Państwa spółkami energetycznymi. Prokuratura Regionalna w Lublinie i Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) sprawdzają, czy przy zawieraniu części z nich – tych z lat 2016–2017 – nie dochodziło do korupcji. Z kolei Prokuratura Okręgowa w Olsztynie bada inne wątki tej sprawy: podejrzenie czynów nieuczciwej konkurencji przy przetargach wygrywanych przez Vimap i MGGP Aero, a także rzekomego przywłaszczenia technologii wykorzystywanej potem do świadczonych usług.

Tekst nie spodobał się synowi Aleksandra Grada, Pawłowi, szefowi grupy MGGP S.A.

W rozmowie z portalem wp.pl zapowiedział pozew przeciwko "Gazecie Polskiej", a także przeciwko TVP Info.

 - Skala ataku na spółki grupy MGGP S.A. jest tak duża, że pozwiemy "Gazetę Polską" oraz TVP Info. Insynuacje, które pojawiają się w tekście i materiałach telewizyjnych, są działaniem na szkodę naszych podmiotów i mogą destabilizować naszą działalność

- powiedział Paweł Grad.

Grad junior uważa, że "publikacja to polityczna gra z wykorzystaniem nazwiska jego ojca". MGGP S.A. w przesłanym Wirtualnej Polsce oświadczeniu utrzymuje, że w tekście postawiono "szereg poważnych, ale całkowicie bezpodstawnych zarzutów".

Paweł Grad w rozmowie z wp.pl rzucił także oskarżenie pod adresem wspomnianych mediów, mówiąc, że "trudno (...) nie odnieść wrażenia, że redakcje realizują swoje cele polityczne" dlatego, że firma Grada "współpracuje z największymi inwestorami instytucjonalnymi w kraju".

 

 


Źródło: niezalezna.pl, wp.pl

mn
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo