Z OSTATNIEJ CHWILI

Szefowa Komisji Europejskiej: zintensyfikujemy negocjacje z zaufanymi partnerami, np. z Norwegią, aby obniżyć cenę, jaką płacimy za import gazu • • • Szefowa Komisji Europejskiej zapowiada w PE dodatkowe fundusze na modernizację infrastruktury energetycznej w UE; "w ten sposób wszystkie państwa europejskie mogą przyspieszyć niezbędne inwestycje" • • • Ursula von der Leyen: akty sabotażu przeciwko Nordstream pokazały, jak wrażliwa jest nasza infrastruktura energetyczna; musimy przeprowadzić stress testy tej infrastruktury; musimy przygotować się na nagłe zakłócenia • • • Von der Leyen: wojna weszła w nową fazę; armia ukraińska nadal odnosi imponujące sukcesy w walce z agresorem • • • Von der Leyen: Unia Europejska musi mieć system wspólnych zakupów energii • • • Von der Leyen: UE jest gotowa do dyskusji o wprowadzeniu limitu na ceny gazu do produkcji energii elektrycznej • • •

Kilka zasad, które poprawią Twoje zdrowie i samopoczucie tej wiosny

Wiosna już zawitała do nas, dni są dłuższe i cieplejsze, a cała natura budzi się do życia. To wszystko sprawia, że nabieramy nowej energii do działania i chęci do życia. Jak zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie? Zastanówmy się, kiedy ostatnio wykonaliśmy badania okresowe? Pora coś z tym zrobić. Negatywny przekaz z mediów, kolejne poważne kryzysy na świecie czy inflacja nie dają nam spać? Warto zadbać o wyzwolenie się spod wpływu negatywnych emocji. 

Zdjęcie autorstwa Efrem Efre z Pexels

Zadbaj o swoje zdrowie

Profilaktyczne badania lekarskie to jedna z najlepszych rzeczy jakie możemy dla siebie zrobić. Wykrycie wczesnego stadium choroby może nawet uratować życie

Warto wykonać:

  • morfologia
  • OB
  • ogólne badanie moczu
  • poziom cukru i cholesterolu we krwi

Warto również umówić się na przegląd stomatologiczny. Nieleczone ubytki zębowe to potencjalne źródło infekcji dla całego organizmu, a do tego szybko mogą doprowadzić do poważnych uszkodzeń zęba.
Raz w roku również należy odwiedzić ginekologa w celu wykonania podstawowych badań. 

Po przekroczeniu czterdziestego roku życia badania okresowe warto wykonywać częściej, a zwyczaj wiosennych zdrowotnych porządków powinien na stałe wejść nam w krew.

Ruch to zdrowie

Dziesięciominutowy spacer poprawia nastrój, pozwala uspokoić skołatane nerwy, obniża poziom ciśnienia krwi, a do tego uruchamia sygnały przeciwzapalne, które wzmacniają układ odpornościowy. Codzienny półgodzinny spacer łagodzić objawy depresji.

Korzyści z szybkiego marszu:

  • poprawa pamięci, 
  • zwiększenie kreatywności 
  • poprawa zdolności logicznego myślenia

Zamiast spaceru możemy wybrać również inne sporty. Bieganie wyzwala entuzjazm i pozytywne korzyści z uprawiania tego sportu. Wzmacniania mięśnie, poprawia samopoczucie oraz zdrowie.

Z kolei rowerzyści długo będą zachwalać poprawę kondycji, wyszczuplenie nóg i codzienną dawkę endorfin, które daje przyjemna przejażdżka jednośladem. 

Zdrowa i zbilansowana dieta 

Przede wszystkim należy zmienić myślenie o zdrowym odżywianiu. Dodatkowe kilogramy najszybciej widzimy w lustrze, a o odchudzaniu nieraz myślimy w kontekście atrakcyjniejszego wyglądu, dopięcia się w ulubionych jeansach. 

Warto spojrzeć na temat głębiej, aby kolejnej wiosny nie zaczynać od zwyczajowych prób zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, tylko po to, aby jesienią i zimą znów sobie odpuścić i co wiosnę wracać do tematu. 

Waga mieszcząca się w prawidłowym BMI to nie tylko kwestia estetyki, ale przede wszystkim zdrowia. Nadwaga, a później otyłość grozi bardzo poważnymi schorzeniami takimi jak np.:

  • cukrzyca, 
  • choroby serca 
  • zwyrodnienia stawów

W sklepach pojawiają się nowalijki, a świeże warzywa i owoce stanowią niezbędny składnik zdrowej diety. Wiosną, ze względu na wyższe temperatury, nasz wzmożony w chłodnych miesiącach apetyt maleje, łatwiej zatem zabrać się do odchudzania. 

Naucz się odpuszczać

Problemy ze snem, przytłaczające myśli, czytanie wiadomości w internecie, które często celowo nakręcają panikę. Z jednej strony jesteśmy każdego dnia przebodźcowani ilością przetwarzanych informacji, z drugiej zaś wielozadaniowość jest mocno przereklamowana. 

Narasta problem ze skupieniem się na pracy, zaległości rosną, zaniedbujemy wypoczynek oraz żyjemy w permanentnym stresie. Należy to zmienić w tej chwili nie czekając do jutra czy następnego miesiąca.
Zawsze dobrze jest szukać nowych rozwiązań. I pamiętajmy, człowiek zmęczony, zestresowany i niezadowolony ani nie będzie się cieszył życiem, ani nie działał efektywnie lub wspierał innych.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, lifestyle.newseria.pl

#układ odpornościowy #przegląd stomatologiczny #uszkodzenie zęba #depresja #przejażdżka jednośladem #nowalijki #Problemy ze snem

Mariola Łukawska
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo