Drogi dostojnik – testujemy Peugeota 508 SW

Czym jest w dzisiejszych czasach auto klasy średniej? Najpierw postaram się odpowiedzieć na pytanie: czym było? Do niedawna nie był to tylko duży, komfortowo wykończony samochód o odpowiednio mocnym silniku, ale również oznaka prestiżu jego nabywcy, potwierdzenie statusu materialnego i przynależności do finansowej klasy średniej. Taki samochód często służył (i służy!) niesłychanie ważnym z ich punktu widzenia prezesom i dyrektorom jako prestiżowy środek przemieszczania się, nierzadko prowadzony przez kierowcę.

Tomasz Jędrzejowski

Jednak od kilku lat ceny aut mają tendencję do wyrównywanie się w górę, co biorąc pod uwagę system kredytowania sprawia, że nawet przeciętni zjadacze chleba (o tzw. zdolności kredytowej) mogą rozważać zakup takiego auta. Testowaliśmy właśnie Peugeota 508 w wersji SW ze 180-konnym benzynowym silnikiem. Pierwsza generacja tego samochodu zadebiutowała na rynku w 2010 r., a następna trzy lata temu.

Samochód wciąż wygląda bardzo nowocześnie. Jego pociągłe linie, interesująca linia okien, potężne koła i ciekawie wykończony poprzecznym pasem tył sprawiają harmonijne wrażenie. W środku Peugeot pokazuje obszerne i wygodne z przodu wnętrze o bardzo komfortowym wyposażeniu. W testowanej wersji GT nie brakowało niczego; przednie fotele rozpuszczają wygodą (choć z tyłu jest dwóm dorosłym osobom dosyć ciasno), nabywca ma do dyspozycji system multimedialny z dokładną nawigacją, dwustrefową klimatyzację i liczne systemy bezpieczeństwa z kamerą cofania. Szkoda tylko, że producent stawia jedynie na bardzo konserwatywnych użytkowników – w środku jest przerażająco monochromatycznie.

Samochód był napędzany 180-konnym silnikiem. To napęd stosowny do tego auta. Daje dobre osiągi i niezbyt wielkie spalanie. To wszystko za niecałe 200 tysięcy złotych. Ciekawa propozycja, choć w tej cenie konkurencja z podobnym wyposażeniem i silnikiem bywa zdecydowanie tańsza.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1598 ccm

Moc 133 kW/180 KM przy 5500 obrotów

Przyspieszenie 0-100 km/h 8 s.

Moment obrotowy 250 Nm1650 obrotów

Prędkość max. 225 km/h

Zużycie paliwa (mieszany) 7.3 l/100 km

Masa własna Dopuszczalna masa 1430/2027 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4778 mm/1907/1403

Pojemność bagażnika 530-1780 litrów

Cena wersji od: sedan benzyna 130 KM active – 129 700 zł

Samochód testowy SW wersja GT ok. 185 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESP, regulator prędkości, felgi aluminiowe, nawigacja, system multimedialny, czujniki, kamera cofania i wiele innych

 

Źródło: niezalezna.pl

#motoryzacja #test #technologie #innowacje

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo