Auta szwedzkiego producenta coraz bardziej popularne

W maju Volvo Cars sprzedało o 43 proc. więcej aut niż w analogicznym okresie przed rokiem. Z kolei w Polsce w maju br. sprzedaż była wyższa o ponad 92 proc. niż w maju 2019 r.

mat. pras.

W maju Volvo Cars sprzedało na całym świecie 64 111 aut, w porównaniu z 44 830 samochodami w tym samym okresie ub.r. Wzrost był spowodowany głównie silnym popytem w USA oraz w Europie, a także ożywieniem po pandemicznym spadku sprzedaży w maju zeszłego roku. W Chinach, gdzie o tej porze roku rynek wrócił już do formy, firma odnotowała wzrost o 11,7 proc. 

Po pierwszych pięciu miesiącach łączna sprzedaż osobowych samochodów marki Volvo na całym świecie osiągnęła poziom 312 533 sztuk, czyli o 49,9 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. W tym samym okresie w Polsce dostarczono klientom 5957 aut. Po pięciu miesiącach wzrost sprzedaży wyniósł 34,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r.

Najpopularniejszym autem jest XC40 (na zdjęciu). W maju 2021 sprzedano ich 20 350 sztuk (maj 2020: 10 891). Tuż za nim znalazł się model XC60 z wynikiem 19 835 (maj 2020: 13 226). Na trzecim miejscu – XC90 9961 sztuk (maj 2020: 6572).

 

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#moto #analiza rynku #sprzedaż #Volvo

Konrad Wysocki
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo