Niemiecki koncern motoryzacyjny stawia na elektromobilność

BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny niemieckiej marki motoryzacyjnej BMW, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy. Samochód ten łączy charakterystyczny sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupé. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50.

mat. pras.

Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach: BMW i4 M50 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 24 – 19 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km, BMW i4 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20 – 16 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.


Unikalna na tle konkurencji pełna harmonia pojazdu dzięki zastosowaniu zintegrowanych komponentów napędu i układu jezdnego oraz wieloletniemu know-how uznanego producenta wyjątkowo sportowych samochodów klasy premium. Typowa dla marki dynamika jazdy, wykraczająca daleko poza szybkie przyspieszanie podczas jazdy na wprost, łączy się z doskonałym komfortem jazdy na długich dystansach.


Typowe dla BMW zrównoważone połączenie między sportowym charakterem a praktycznością podczas pokonywania długich tras: wydajna technologia napędowa i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają zachwycającą dynamikę jazdy i duży zasięg także bez nieproporcjonalnie dużych i ciężkich akumulatorów. 


BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Zoptymalizowana pod względem masy i jednocześnie bardzo sztywna konstrukcja karoserii. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne ze współczynnikiem CX na poziomie 0,24.


Nowa, precyzyjnie dostosowana do koncepcji pojazdu technika układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi w wyposażeniu standardowym. Wyjątkowa trakcja i stabilność jazdy podczas bardzo dynamicznych manewrów dzięki ograniczeniu poślizgu kół w pobliżu aktuatora po raz pierwszy w połączeniu z elektrycznym napędem na wszystkie koła. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.
 


Technologia napędu BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Silniki elektryczne są zbudowane na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Gęstość mocy do 2,14 kW/kg, spontaniczne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów.


BMW i4 M50 z funkcją Sport Boost dla zapewnienia wyjątkowo dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm i przyspieszeniu 5,9 s.

 

Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50.
 

 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#BMW #samochody elektryczne #branża motoryzacyjna

Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo