Mając to na uwadze, opracowano nowy program szkoleniowy „The Girl Power Initiative”, którego celem jest identyfikacja i rozwój kobiet z potencjałem przywódczym w organizacji. Efektem końcowym ma być promocja i stworzenie neutralnego pod względem płci środowiska biznesowego w ABAX.

- Inicjatywa ta jest częścią dążenia do zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, ponieważ wiemy, że grupy złożone zarówno z kobiet, jak i mężczyzn, są bardziej efektywne i dochodowe. Kobiety na ogół również lepiej radzą sobie z postrzeganiem trzech różnych perspektyw w większości organizacji: pracowników, klientów i właścicieli - mówi Bruce Atle Karlsen, Chief Performance Officer w ABAX Group.

The Girl Power Initiative to roczny program, który zapewnia uczestniczkom możliwość rozwoju zawodowego i osobistego. Obejmuje on również członkostwo w zarządach spółek zależnych ABAX Group oraz rozmaite szkolenia z zakresu zarządzania.

Pracownice ABAX miały możliwość zgłoszenia lub nominacji koleżanki do programu, a do udziału w projekcie wybrano łącznie 16 kobiet w wieku 24-46 lat.

- Uważam, że program Girl Power to wspaniała inicjatywa, która daje większe możliwości kobietom na rynku pracy w dalszym ciągu zdominowanym przez mężczyzn. Mam nadzieję, że innowacyjne podejście ABAX Group zainspiruje inne międzynarodowe korporacje do wdrażania podobnych projektów, mówi Katarzyna Wilanowska, Operations Manager w ABAX Poland.