Wzmocnienie pozycji kobiet na rynku technologicznym

Wiodący dostawca rozwiązań wirtualnej sieci łączącej miejsca pracy ABAX, jest przekonany, że równość między pracownikami, podobnie jak równouprawnienie kobiet i mężczyzn, jest bardzo ważne w firmie. 40% pracowników ABAX jest płci żeńskiej, jednak obecnie w Zarządzie grupy zasiadają tylko dwie kobiety.

Free-Photos; pixabay.com / Creative Commons CCO

Mając to na uwadze, opracowano nowy program szkoleniowy „The Girl Power Initiative”, którego celem jest identyfikacja i rozwój kobiet z potencjałem przywódczym w organizacji. Efektem końcowym ma być promocja i stworzenie neutralnego pod względem płci środowiska biznesowego w ABAX.

- Inicjatywa ta jest częścią dążenia do zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, ponieważ wiemy, że grupy złożone zarówno z kobiet, jak i mężczyzn, są bardziej efektywne i dochodowe. Kobiety na ogół również lepiej radzą sobie z postrzeganiem trzech różnych perspektyw w większości organizacji: pracowników, klientów i właścicieli - mówi Bruce Atle Karlsen, Chief Performance Officer w ABAX Group.

The Girl Power Initiative to roczny program, który zapewnia uczestniczkom możliwość rozwoju zawodowego i osobistego. Obejmuje on również członkostwo w zarządach spółek zależnych ABAX Group oraz rozmaite szkolenia z zakresu zarządzania.

Pracownice ABAX miały możliwość zgłoszenia lub nominacji koleżanki do programu, a do udziału w projekcie wybrano łącznie 16 kobiet w wieku 24-46 lat.

- Uważam, że program Girl Power to wspaniała inicjatywa, która daje większe możliwości kobietom na rynku pracy w dalszym ciągu zdominowanym przez mężczyzn. Mam nadzieję, że innowacyjne podejście ABAX Group zainspiruje inne międzynarodowe korporacje do wdrażania podobnych projektów, mówi Katarzyna Wilanowska, Operations Manager w ABAX Poland.

 

 

 



Źródło: niezalezna.pl, abax.net.pl

#nowe technologie #praca

redakcja
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo