356 mln dla mainstreamu. Rząd PO utrzymywał prywatne media

Tomasz Adamowicz / Gazeta Polska

Jacek Liziniewicz

Dziennikarz „Gazety Polskiej” oraz „Gazety Polskiej Codziennie”. W \"GP\" kieruje działem dotyczącym tematyki środowiska.

Kontakt z autorem

Setki milionów złotych wydały spółki podległe skarbowi państwa na reklamę w mediach. W latach 2007–2015 szeroki strumień pieniędzy płynął m.in. do TVN u, Agory, Polsatu. W sumie na reklamę wydano 356 mln zł. – Wiedza o tym, do kogo trafiło blisko 360 mln zł ze spółek skarbu państwa, rzuca nowe światło na „spontaniczne” protesty przeciw rządowi Prawa i Sprawiedliwości – mówi nam Maciej Małecki, poseł PiS u.

Dziwnym zbiegiem okoliczności lista mediów, które ze szczególną zaciekłością atakują rząd Beaty Szydło, pokrywa się w dużej mierze z listą mediów, do których trafiały pieniądze ze spółek skarbu państwa

– mówi nam Maciej Małecki. Poseł PiS u przypomina, że rząd będzie ograniczał liczbę reklam i ogłoszeń. Ministerstwo Skarbu przygotowało już projekt przepisów w tej sprawie.

Nasuwa się pytanie, czy głównym promotorom „obrony demokracji” chodzi rzeczywiście o demokrację, czy o własny interes

– zastanawia się Małecki. Przypomina również, że media te nie piętnowały wypadków łamania demokracji w czasach rządów PO-PSL.

Patrząc na skalę reklam i ogłoszeń, trudno się dziwić. Według informacji Ministerstwa Skarbu Państwa, które odpowiadało na pytanie posła Andrzeja Maciejewskiego (Kukiz’15), spółki skarbu państwa wydały na reklamę prawie 360 mln zł. Najwięcej zarobiła TVP – 35 284 518,95 zł. O miliony wzbogaciły się również TVN (ponad 21 mln zł), Polsat (10 mln zł), Grupa RMF (ponad 10 mln zł), Onet (ponad 9 mln zł), Radio Zet i Polska Press (po ponad 6 mln zł). Bardzo dużo pieniędzy otrzymała również Grupa Agora, wydawca „Gazety Wyborczej”. Zgarnęła od państwowych spółek ponad 17 mln zł. Jak się okazuje, „GW” potrafiła wziąć nawet 120 tys. zł za publikację jednego artykułu. Tyle kosztował artykuł dotyczący cyfryzacji.

Na liście 20 największych beneficjentów nie znajdą państwo jednak ani mediów Strefy Wolnego Słowa, ani żadnego niezależnego tytułu. Nie jest to zaskoczenie.

Cały tekst w dzisiejszej "Gazecie Polskiej Codziennie"
Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Udostępnij

Wczytuję komentarze...
Najnowsze
Colin Firth z włoskim obywatelstwem

Colin Firth z włoskim obywatelstwem

Turyści z Polski otrzymają pomoc

Turyści z Polski otrzymają pomoc

Theresa May poprosiła Beatę Szydło o…

Theresa May poprosiła Beatę Szydło o…

Mogą zrezygnować z udziału w igrzyskach w…

Mogą zrezygnować z udziału w igrzyskach w…

Rozmowa "dobra i rzeczowa". O…

Rozmowa "dobra i rzeczowa". O…

Wałęsa nadal lubi pisać. Za donosy "Bolek" brał pieniądze, ale dlaczego teraz dręczy internautów

Aleksiej Witwicki/Gazeta Polska

Lech Wałęsa pisze dużo na portalach społecznościowych, ale coraz mniej można go zrozumieć. Wcześniejszymi "komunikatami" jedynie się pogrążał, bo sam ze sobą nie potrafił ustalić jednej "linii obrony". Teraz rzuca epitetami, bo nerwy najwyraźniej puszczają.

O "literaturze" pióra Wałęsy informowaliśmy wielokrotnie. Ciężko to się czytało, gdy jeszcze nie było komunikatu IPN, czy grafologów w sprawie TW "Bolka", ale od kiedy oficjalnie potwierdzono, że to Wałęsa, jego wpisy stały się jeszcze bardziej niedorzeczne.

CZYTAJ WIĘCEJ: Wałęsa znów się rozpaczliwie broni. Tym razem atakuje Kiszczaka i "niepoważny IPN"

Zazwyczaj ataki skierowane są wobec prof. Sławomira Cenckiewicza, który w ironiczny sposób odpowiada.

Ale co wpis Wałęsy, to większe kuriozum. Nie inaczej było dzisiaj.

Jeśli któryś z naszych Czytelników to zrozumie, będziemy pełni uznania...

Jak zwykle w przypadku Wałęsy, należy zachować pisownię oryginalną. Bo jest "wyjątkowa". Dlatego skopiowaliśmy początkowy fragment, a reszta to screen.

"Pan Cenckiewicz ogłosił listę osób skrzywdzonych przez donosy, które na zlecenie polityczne próbuje za wszelką cenę mi przypisać .
Publicznie oświadczam, nigdy nie napisałem żadnego donosu .Te dokumenty wykonali najlepsi fachowcy z SB , co sam IPN wcześniej potwierdził. Teraz na zlecenie polityczne obecnej władzy, pozbierano inne podróbki w IPN i uzupełniono przypisywaną mi teczkę dokumentami z teczek innych stoczniowych TW jak np. z teczki TW Jagielskiego .

Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Colin Firth z włoskim obywatelstwem

laertes_za/http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Brytyjski aktor Colin Firth otrzymał obywatelstwo włoskie - poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w Rzymie. Laureat Oscara za rolę króla Jerzego VI w filmie "Jak zostać królem" ma żonę Włoszkę i dom w Umbrii.

Gdy w maju media podały informację o wniosku o obywatelstwo Włoch złożonym przez znanego aktora, twierdziły, że jego decyzja ma związek z Brexitem, którym jest zaniepokojony.

Włoskie MSW w komunikacie rozpowszechnionym przez Ansę wyjaśniło, że powodem przyznania obywatelstwa jest to, że żona aktora jest Włoszką. Poza tym, jak podkreślono w nocie, Colin Firth "wiele razy deklarował miłość do naszej ziemi".

W 1997 roku Firth ożenił się z rzymianką Livią Giuggioli, producentką filmową i reżyserką.

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl