Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Polska

Pasażerowie przerażeni nowym rozkładem. Przewozy Regionalne likwidują przewozy Interregio

Okazuje się, że z dniem 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała 90% wszystkich połączeń pod marką Interregio.

Autor: rz

Okazuje się, że z dniem 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała 90% wszystkich połączeń pod marką Interregio. Oznacza to, że kursować nie będą już pociągi Interregio, Regioexpress oraz autobusy InterregioBus. Zlikwidowany został cały segment komercyjny, nadal funkcjonują jedynie połączenia dotowane. Pasażerowie nie kryją oburzenia. „Mieszkańcy mniejszych miast takich jak np. Koło, czy Września lub Słupca zostali z dnia na dzień pozbawieni bezpośrednich połączeń powrotnych ze stolicy” – alarmuje zaniepokojony czytelnik w liście do redakcji portalu niezalezna.pl.
 
Z ustaleń serwisu rynek-kolejowy.pl  wynika, że z końcem sierpnia całkowicie wygaszone zostały następujące połączenia Interregio:

„Mewa”, „Portowiec”, „Warta”, „Drwęca”, „Mamry”, „Spodek”, „Lednica”, „Szyndzielnia”, „Giewont” i „Białowieża” (zastąpią ją pociągi Regio relacji Hajnówka – Siedlce – Hajnówka). Zlikwidowane zostaną też pociągi Regioekspress „Kowalski” i „Schmidt” kursujące z Poznania do Frankfurtu nad Odrą – czytamy na łamach serwisu.

 Po likwidacji poszczególnych połączeń w ofercie Przewozów Regionalnych zostanie jedynie sześć par pociągów, które będą kurować na trasie Łódź – Warszawa – Łódź. Pociągi te zamawia i finansuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Poza tym w ofercie pozostaną dwa międzynarodowe pociągi z Małkini i Ełku do Grodna (i z powrotem), które finansuje z kolei Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
 
Z komunikatu spółki wynika, że pociągi Interregio o zasięgu ogólnokrajowym, RegioExpresy o zasięgu międzynarodowym oraz InterregioBusy były jedynie uzupełnieniem oferty przewoźnika, który koncentruje się przede wszystkim na obsłudze głównych połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.

Od 1 września Przewozy Regionalne skoncentrują swoją działalność na obsłudze połączeń regionalnych, uruchamiając codziennie około 1600 pociągów REGIO.
[...] Uzupełnienie oferty do tej pory stanowiły pociągi interREGIO o zasięgu ogólnokrajowym, międzynarodowe REGIOekspresy i interREGIObusy. Przewozy Regionalne zdecydowały jednak o ograniczeniu świadczenia usług w tym segmencie od 1 września. Jest to spowodowane realizowanym obecnie w firmie procesem restrukturyzacji mającym doprowadzić do uzyskania przez nią trwałej rentowności, a tym samym umożliwiającym przeprowadzenie inwestycji m.in. w nowy tabor, na czym mają skorzystać przede wszystkim pasażerowie.
 [...]Zdecydowana większość pociągów IR kursujących na trasach krajowych ma charakter typowo komercyjny, czyli uruchamiana jest przez firmę samodzielnie, bez jakichkolwiek dotacji. Z przeprowadzonych analiz finansowych wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów na te połączenia nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich uruchomieniem. Nie bez znaczenia pozostaje też aspekt techniczny, a przez to również jakościowy dla podróżnych – obecnie większość pojazdów przewoźnika nie jest przystosowana do obsługi połączeń dalekobieżnych – czytamy w komunikacie Przewozów Regionalnych.

 Całą sytuacją zbulwersowani są pasażerowie, korzystający dotychczas z przejazdów zlikwidowanymi liniami.

Kolej rozłożona na łopatki. Mieszkańcy mniejszych miast takich jak np. moje Koło, czy Września, Słupca zostali z dnia na dzień pozbawieni bezpośrednich połączeń powrotnych ze stolicy. Ludzie z banków tzw "bankomaty" wprowadzeni do PKP IC spowodowały, że wycina się segment TLK, których tabor zatrzymuje się w mniejszych miejscowościach a na to miejsce wprowadza się expresy, które łączą tylko duże miasta. Od 01.09.2015 mamy czyste szaleństwo. Ja straciłem jedyne połączenie bezpośrednie z Warszawy do Koła (PR IR Warta o 18:00) pomiędzy 15 a 19:20. Gdzie jeszcze rok temu miałem dwa ( o 17:20 IR Warta i o 18:00 TLK Lubuszanin). Można było o w miarę "normalnej" porze dojechać do domu. Teraz pomiędzy 15 a 19:20 nie ma NIC bezpośredniego z Warszawy do Koła. Za to ile expresów przybyło... tylko żaden się nie zatrzymuje i mój bilet kwartalny PKP IC nie obejmuje expresów! Sic! - napisał do naszej redakcji zbulwersowany czytelnik.

Autor: rz

Źródło: rynek-kolejowy.pl,niezalezna.pl,przewozyregionalne.pl