niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
5 grudnia 2016

3,5 mln zł od ministerstwa środowiska za promocję... powietrza. Zarobi firma kolegi Boniego

Dodano: 08.07.2015 [12:04]
3,5 mln zł od ministerstwa środowiska za promocję... powietrza. Zarobi firma kolegi Boniego - niezalezna.pl
foto: flickr.com/photos/132130100@N02
Konsorcjum dwóch agencji: Profile i BringMore Advertising wygrało przetarg Ministerstwa Środowiska na przygotowanie kampanii dotyczącej... czystego powietrza. Zaplanowany budżet działań reklamowych to 3,5 miliony złotych. Członkiem zarządu agencji Profile od 1994 r. jest Rafał Szymczak, były współpracownik Jacka Kuronia i Bogdana Klicha, a także długoletni znajomy Michała Boniego.

"Ogólnopolska crossmediowa kampania informacyjno-promocyjna ma pokazać, jak powietrze wpływa na zdrowie człowieka i stan środowiska. Działania reklamowe prowadzone będą w telewizji, radiu i Internecie" - pisze portal press.pl

Do przetargu w sumie zgłosiło się 14 agencji. Działania reklamowe mają rozpocząć się we wrześniu br.

Agencja Profile wchodząca w skład konsorcjum, które wygrało przetarg Ministerstwa Środowiska, jest od lat blisko związana ze środowiskiem Platformy Obywatelskiej i dawnej Unii Demokratycznej.

Członkiem zarządu agencji Profile od 1994 r. jest Rafał Szymczak, były rzecznik ministra pracy z Unii Demokratycznej Jacka Kuronia, a od 1992 r. dobry znajomy Michała Boniego (dziś europosła, a wcześniej m.in. ministra administracji i cyfryzacji w rządzie Donalda Tuska). W 2011 r. „Newsweek” pisał: 

„W 1997 r. wraz ze wspólnikami Michał Boni założył własny biznes – firmę Profile-Dialog, zajmującą się doradztwem personalnym. Firma była personalnie powiązana z agencją PR Profile – w obu udziałowcem był znajomy Boniego Rafał Szymczak, były rzecznik resortu pracy. Kiedy Boni był już ministrem w gabinecie Tuska, kontrowersje wzbudzało to, że agencja Profile dostawała rządowe kontrakty na kampanie promocyjne”.


W 2009 r. Szymczak został PR-owcem ówczesnego ministra obrony z PO – Bogdana Klicha. „Minister podjął taką decyzję, ponieważ chce usprawnić komunikowanie ministerstwa z otoczeniem” – tłumaczył wówczas „Rzeczpospolitej” rzecznik Ministerstwa Obrony Narodowej. Decyzja o zatrudnieniu przez Klicha speca od wizerunku wywołała protesty polityków opozycji, bo przecież za komunikację resortu odpowiedzialne są w MON zatrudniające wiele osób departamenty – prasowy i promocji.

Inny członek agencji Profile, a zarazem założyciel spółki, Krzysztof Nowak, był z kolei w latach 1989–1991 doradcą wicepremiera i ministra finansów Leszka Balcerowicza, a w 1993 r. doradcą premier Hanny Suchockiej i dyrektorem biura prasowego rządu.

W sierpniu 2014 r., jak podawał portal Press.pl, agencja Profile wygrała przetarg na obsługę Punktu Informacyjnego Unii Europejskiej w Warszawie, zorganizowany przez Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Wartość kontraktu wyniosła ok. 300 tys. euro, czyli ponad 1,2 mln zł.

W marcu 2015 r. wygrała przetarg na „opracowanie strategii i schematu komunikacji społecznej” oraz „projektu kampanii informacyjnej” dla PKW. Koszt realizacji zamówienia wyniósł niemal 600 tys. zł.
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl