Zdaniem "Pulsu Biznesu" Gazprom Media finalizuje rozmowy w sprawie przejęcia jednego z polskich brokerów reklamowych z rynku telewizyjnego i internetowego. Chodzi o firmę Atmedia - lidera na rynku pośrednictwa sprzedaży czasu reklamowego w kanałach tematycznych. "Przez spółkę, działającą także w Czechach i na Węgrzech, przechodziły budżety reklamowe na poziomie wyraźnie ponad 100 mln zł" - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Na razie żadna ze stron transakcji nie chce komentować jej szczegółów. Ale według informacji „Pulsu Biznesu” Gazprom-Media kupuje Atmedia, aby mieć na lata przyczółek inwestycyjny w Europie Środkowo-Wschodniej. "W Polsce nie brakuje takowych okazji na stole. Jedną z nich jest choćby TVN" - konkludują dziennikarze "PB".
Dziś prezes TVN Markus Tellenbach przyznał, że kupiec pakietu kontrolnego TVN powinien zostać wybrany w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Gazprom-Media jest udziałowcem lub właścicielem wielu podmiotów medialnych, m.in. telewizji 2x2 (najstarszy rozrywkowy kanał prywatny w Rosji), wybitnie prokremlowskiej stacji NTV, rozrywkowego kanału TV-3, popularnej w Rosji młodzieżowej stacji rozrywkowej TNT oraz kanału telewizyjnego Piatnica! Posiada też popularną rozgłośnię Echo Moskwy, tygodnik "Tribuna" oraz internetowy serwis wideo Rutube.